Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Rust i taghjørner

Sv: Rust i taghjørner 06.06.2022 19:23 #33338

Jeg hørte om problemet for længe siden - den information jeg har fået, var de biler der ruster i hjørnerne af tagpladen, har en synlig fejl i forseglingen - og det er noget der bør tjekkes ved "rusteftersyn" fejlen skulle være synlig når bilen er ny - den skulle udvikle sig til en revne som samler og holder på fugten - det er et klubmedlem der har fortalt mig det og i mine øre lyder det plausibelt.

Min Giulia fra 2017 har ikke fejl i nævnte områder.

- det har næppe noget med bilens farve at gøre!
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Rust i taghjørner 06.06.2022 19:43 #33342

Tak Vernon

Det er nyttig viden, når vi skal i dialog med vores forhandlere
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)

Tidligere italienske
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)

Sv: Rust i taghjørner 29.06.2022 17:35 #33364

Jeppe, er du kommet videre med forhandleren angående dækning at rust problemet?
Personlig er jeg rendt i mod en mur af afvisninger.
FDM vil ikke på nuværende tidspunkt gå ind i problemet så det er op ad bakke.

Det ville hjælpe meget at vi eventuelt kunne få sammenlignet hvad der gjorde at nogle fik dækning og andre ikke til afhjælpning af rust problemet

På min egen er der en synlig fejl i forseglingen i form af en reven der over tid vil samle fugt og starte med at ruste

Sv: Rust i taghjørner 02.07.2022 10:30 #33365

Henrik Leegaard skrev:
På min egen er der en synlig fejl i forseglingen i form af en reven der over tid vil samle fugt og starte med at ruste

Hvad begrunder de afslaget det med?

Du har alle stempler i bogen (både lak/rust check og service) - fra forhandler/værksted du normalt bruger?

der er nogen ting der kan have indflydelse på erstatning.
Vilje på værkstedet til at gå videre med sagen - det koster værkstedet penge, derfor er det helt sikkert bedst at have brugt værkstedet til service, og alle er udført.

Det næste jeg kan blive meget "nervøs" for er værksteder og den nye importør, om de helt, som de skal og har lovet, overtager garanti FCA's forpligtelser.

Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Sidste redigering: 02.07.2022 10:31 af Vernon Pedersen.

Sv: Rust i taghjørner 02.07.2022 19:57 #33367

Importøren begrunder afvisningen med at der mangler det første karosseri tjek som skulle være fortaget før jeg blev ejer af bilen

Jeg hælder mere og mere til selv at bekoste en udbedring, selv om det nok vil koste en ny for og bagrude og en lakering af taget for at det kan lavet korrekt så problemet ikke hurtigt kommer igen.

Surt, men bedre end at der kommer mere rust i taget

Og så kan man håbe at importøren giver kulance på bagkant

Sv: Rust i taghjørner 07.07.2022 12:23 #33373

Henrik Leegaard skrev:
Importøren begrunder afvisningen med at der mangler det første karosseri tjek som skulle være fortaget før jeg blev ejer af bilen

Jeg hælder mere og mere til selv at bekoste en udbedring, selv om det nok vil koste en ny for og bagrude og en lakering af taget for at det kan lavet korrekt så problemet ikke hurtigt kommer igen.

Surt, men bedre end at der kommer mere rust i taget

Og så kan man håbe at importøren giver kulance på bagkant

ØV - vi skal nok forvente mindre fleksibilitet med ny forhandler og import origanation - og der er fuld servicebog vigtig

Prøv lige og se om ikke der står ved rust tjekket "udføres i forbindelse med service" i service bogen!
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark