Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Ikke muligt at få alfa Romeo som leasing?

Sv: Ikke muligt at få alfa Romeo som leasing? 23.01.2021 00:39 #32159

Jeg syntes nu stadig det er sørgeligt at 11 versioner af de 3 modeller har været “udsolgt” i lang tid og vil også vove den påstand at alfa allerede er et eksklusiv mærke. Der findes jo både små og store eksklusive biler ???? og intet bilmærke kan leve i dag med at sælge ultra få biler og slet ikke tilbyde leasing.

Jeg har i dag min 3. alfa og skal nok have en giulia veloce næste gang, men syntes simpelthen alfa ikke gør nok for bare at følge lidt med konkurrenterne og det er synd for mærket og dets rentabilitet.
Sidste redigering: 23.01.2021 00:43 af Kim Hansen.

Sv: Ikke muligt at få alfa Romeo som leasing? 23.01.2021 07:55 #32160

Kim Hansen skrev:
... og intet bilmærke kan leve i dag med at sælge ultra få biler og slet ikke tilbyde leasing.

Kan det nu også passe? www.morgan-motor.com

Alfa Romeo under GM ville ind i leasingmarkedet med 159 - de satsede på at producere 400.000 om året, men det kiksede desværre temmelig meget. Alfa Romeo er igen blevet liebhaveri, og hvis man er glad for sin bil, hvad skal man så med leasing?
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 23.01.2021 07:56 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Ikke muligt at få alfa Romeo som leasing? 23.01.2021 09:03 #32161

Personlig syntes jeg ikke 159 var fantastisk. Derimod var 156eren en skøn bil så de valgte den forkerte model dengang ???? men nu har de jo igen nogen skønne modeller så hvorfor de ikke udnytter det ........det forstår jeg ikke..
Sidste redigering: 23.01.2021 09:05 af Kim Hansen.

Sv: Ikke muligt at få alfa Romeo som leasing? 23.01.2021 11:29 #32166

I min optik er "De" altid ledelsen, der har til opgave ikke bare at se på bundlinien, men så sandelig da også at have en toplinie man kan forbedre resultatet fra. Lige nu svigter "de" kunderne og dermed salget, og den uundgåelige spare spiral bliver sat igang, hvilket gør det sværere og sværere at redde firmaet. Jeg mener, at der burde sættes ind på at skabe en omsætning, hvilket ikke gøres ved at lave færre modeller og melde udsolgt. Personligt synes jeg at der måske kunne læres noget af successen med 156 (altså salgsmæssigt!).

Det er naturligvis ekstremt komplekst at være bilproducent i vore dage, men ikke at have varer i sin butik, har vel ikke noget at gøre med kompleksitet i at drive en bil produktion?
Fornuftigt udvalg, god service og rigtig prissætning kunne nok flytte en del, især for en producent som Alfa Romeo, der ikke bare hyldes af os entusiaster, men stadig nyder interesse fra rigtigt mange bilelskere. På trods af elektrificering osv. er der nok stadigt mange Petrosexuals i verden.

Sv: Ikke muligt at få alfa Romeo som leasing? 23.01.2021 16:31 #32167

Nøgternt set er Alfa Romeo jo "bare" et varemærke som så mange andre. Tænk på tøjbranchen, hvor mange brands der er, og hvor meget især unge mennesker kan gå op i det og spendere deres skillinger på netop det brand, der rammer deres drømmeverden og identitet nærmest. Jeg syntes, det er opløftende, at Stelantis ikke har trukket stikket helt ud og sagt, det mærke har ikke nogen fremtid, vi lukker det, men om så puristerne kan affinde sig med PSA platforme og FCA motorer, det kan de vel. Problematikken var den samme, da det "rigtige" Alfa Romeo i november 1986 blev videregivet til Fiat. Den overgang med modelskifte og samtidig formå at fastholde kernekunderne, syntes jeg Fiat i sin tid klarede godt.
147 1.6 TS & Punto Evo 1.3 MJT

Sv: Ikke muligt at få alfa Romeo som leasing? 23.01.2021 17:43 #32168

Selvom jeg elskede tiden med 156, så er Giulia en bil på et helt andet niveau, hvilket også afspejler sig i prisen. Mit indtryk er, at reintroduktionen i USA har været med rimelig succes, og at de med hud og hår vil holde fast i det marked - i det lys bliver det europæiske marked negligeret. Personligt så jeg gerne en efterfølger til Giulietta snart, men det er ikke en bil til det amerikanske marked og bliver derfor ikke prioriteret.

PS. Sony har også problemer, PS5 er IKKE på lager...
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 23.01.2021 17:47 af Thomas Lund Nielsen.
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder

Banner

© 2008-2021 Alfa Romeo Klub Danmark