Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Sænkning af Giulia Diesel 2,2 180 AE model

Sænkning af Giulia Diesel 2,2 180 AE model 29.11.2019 22:41 #30861

Hej
Er der nogen herinde der har prøvet, at sænke en Giulia hvor der bare er skiftet fjedre?
Og i givet fald hvor meget?
Jeg synes der er meget luft ved skærmkanterne, men er lidt usikker på om hjulene kan være der hvis jeg sænker den. Det er en AE model, jeg mener de i forvejen er 5 mm lavere.
Den kører med 245/35/19 foran og 285/30/19 bag.
Jeg har fundet fjedresæt på 20 mm, 30 mm og 35mm.
Vedhæftning:

Sv: Sænkning af Giulia Diesel 2,2 180 AE model 30.11.2019 23:27 #30862

Hjulene kan godt være der, Du skal bare huske at få bilen sporret hvis du sænker den, Og det er ikke sikkert din radar kan finde ud af det hvis du sænker bilen , når man kalibrere radaren lægger man data ind i systemet og her måler man bla højden på bilen , det kan være det fungere men hvis den bliver ustabil kan det være en af årsagerne når man sænker bilen. Og det er ikke bare noget man bare lige gør , altså at kalibrere.

Mvh Flemming.

Sv: Sænkning af Giulia Diesel 2,2 180 AE model 01.12.2019 10:25 #30863

Hej Flemming
Tak for svar.
Jeg har hørt AE er sænket 5 mm i forvejen, så jeg går nok efter 30mm som så svarer til 25mm hvis det kan gå????
Vedrørende radar, har min ikke aktiv fartpilot, så det er vel “kun” nødbremsen den skal kalibreres til?
Mvh. Peter

Sv: Sænkning af Giulia Diesel 2,2 180 AE model 01.12.2019 12:14 #30864

Der findes nogle længere ”tråde” om sænkning af Alfa Giulia på både giuliaforums.com og alfaowners.com
(Jeg har endnu ikke læst det hele, men man skal nok lige være opmærksom på, at på giuliaforums er det vist primært amerikanere, der skriver, – og de har jo ofte en noget ”aparte” tilgang til bilers køreegenskaber og de regler, der gælder her):

www.giuliaforums.com/threads/post-your-lowered-giulia.40904/
www.alfaowner.com/threads/lowering-springs-giulia-qv.1082674/

Men for guds skyld: der er stor forskel på, hvilke fælge man vælger, for at det ikke skal se fjollet ud. Mener personligt, at man for alt i verden bør undgå de der Merc.-lignende fælge, der er vist et sted øverst i debatten på giuliaforums.

Også alfisti.net tilbyder i øvrigt bla. Eibach fjedre og Bilstein dæmpere til sænkning af de ”nye” Alfa Giulia-modeller:
shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giu...ons:::1_580_586.html

Der gives muligvis 10% rabat til Alfaklubmedlemmer. (se fx alfaklub.dk/index.php?option=com_weblink...givere&Itemid=48

Yderligere tilbyder Lindebjerg Racing, som er dansk importør af bla. Bilstein jo 10-30 % til klubmedlemmer. Om de også kan give nogle råd om emnet fra Bilstein og ”det store udland”, samt konkurrencedygtige priser var måske værd at prøve:
www.lindebjergracing.dk/shop/frontpage.html
Sidste redigering: 01.12.2019 12:15 af Peter Engholm-Pedersen.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.17 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark