Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Giulia - Komfortindstilling af elektrisk førersæde

Giulia - Komfortindstilling af elektrisk førersæde 27.06.2018 17:01 #28821

Vil blot dele min seneste Giulia erfaring - et lille irritationsmoment, som hverken bruger- eller værkstedsmanualer giver svar på.

Ud over de tre brugerindstillinger, så har de elektriske sæder en komfortindstilling. Sædet kører således lidt tilbage, for at lette ind- og udstigning.

Efter sidste servicering af bilen begyndte førersædet at køre helt tilbage når motoren blev stoppet, hvor det tidligere blot kørte en smule tilbage. Dette gjorde at bagsædepassagerer risikerede at få mast deres knæ og føreren ikke nødvendigvis kunne nå pedalerne når motoren igen skulle startes.

Der var ingen åbenlys mulighed for at løse problemet, men et amerikansk Giulia ejerforum havde en tråd om dette. Problemet var forårsaget af, at mekanikeren havde kørt sædet helt tilbage, samtidig som tændingen gentagne gange blev slået til og fra i forbindelse med softwareopdateringer. Dermed blev den aktuelle indstilling lagret som standardindstilling. Løsningen var at slå tændingen til, køre sædet helt frem, helt tilbage og derefter til den ønskede komfortposition. Da tændingen så blev slået fra igen, uden at motoren havde været startet, blev denne position lagret som den nye standardindstilling og problemet var løst.

Egentlig enkelt nok, men ikke beskrevet nogen steder og med potentiale for utilsigtede og uhensigtsmæssige ændringer i forbindelse med service, etc.

Sv: Giulia - Komfortindstilling af elektrisk førersæde 28.06.2018 19:59 #28831

Tusind tak for info! Jeg har ikke fulgt så godt med på det seneste, men i lang tid var der ingen der kunne forklare hvordan udstignings-funktionen skulle forestille at virke, og for mange holdt den "pludselig" op Det forklares jo fint af det du beskriver. Datteren der sidder bag mig er ved at være så stor, at jeg nok skal have stillet den lidt frem.

Sv: Giulia - Komfortindstilling af elektrisk førersæde 15.07.2019 07:13 #30323

Jeg har nu forsøgt nogle gange at indstille komfort-positionen som angivet ovenfor - uden held - sædet bliver ved med at køre tilbage til default positionen. Nogen yderligere tips til detaljer som jeg måske mangler i processen?

Sv: Giulia - Komfortindstilling af elektrisk førersæde 31.07.2019 14:27 #30379

Jeg har ikke fået det til at virke - det er der faktisk ingen der har, uanset hvor man søger. Eneste tip jeg har at dele er at så snart man åbner døren kan man trykke på en tilfældig knap på sædet for at stoppe tilbagekørslen.

Sv: Giulia - Komfortindstilling af elektrisk førersæde 31.07.2019 15:34 #30380

Jeg har ikke haft problemer siden mit første indlæg i denne tråd - skal ikke sige om det blot var held, men jeg fulgte de angivne anvisninger og det løste problemet. Om der så er andre faktorer involveret skal jeg ikke kunne sige, måske skulle sædet blot genfinde den lagrede komfortindstilling?

Sv: Giulia - Komfortindstilling af elektrisk førersæde 01.08.2019 06:36 #30383

Tak Lars, jeg har fulgt dine anviserninger og har heller ingen problemer med komfortindstillingen.
Alfa Stelvio Q og Mini Cooper SE
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.06 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark