Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Påkrævet GPS-tracker i Giulia veloce fra forsikrin

Sv: Påkrævet GPS-tracker i Giulia veloce fra forsikrin 25.03.2018 18:55 #28020

Lars Gotved Jacobsen skrev:
Jeg blev afkrævet en tracker af TopDanmark, hvor jeg havde mine øvrige forsikringer, da jeg overførte min Giulietta QV i 2010 til dem. Bilen blev købt som erstatning for min 159 SW, der blev stjålet samme sommer, hvilket et halvt år senere fik mit forrige forsikringsselskab - arrangeret gennem forhandleren - til at opsige forsikringen Senere skiftede jeg alle mine forsikringer til et andet selskab - en helt anden historie, da min husforsikring lige pludselig steg voldsomt.

I mit nuværende forsikringsselskab - et tilbud igennem min fagforening - er der ingen krav om tracker - hverken i min gamle Giulietta QV, eller i min nye Giulia.

Den tracker jeg fik installeret var en DEFA og det blev gjort på et Bosch værksted. Jeg betalte selv installationen - kan ikke huske beløbet, men vist omkring 5.000 - 6.000 DKK - mens TopDanmark overvågede den fra deres central og betalte abonnementet. Da jeg skiftede forsikringsselskab overtog jeg selv abonnementet - omkring 300 DKK om året - og kunne så kommunikere med den via SMS.

Læren må være, at benytte anskaffelsen af en ny bil til at undersøge og muligvis revurdere sine samlede forsikringsforhold.


-----------------------------------------

Gode points - spøjs at nogen selskaber kræver en tracker mens andre ikke gør og endnu mere sært at de kræver det men siger man selv skal betale 5-6 tDKK for at få den isat.
Vil forsøge mig med Alka forsikring ud fra det jeg er blevet rådet til.
God weekend og tak for imput
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.06 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark