Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Opdatering af navigationen

Opdatering af navigationen 20.09.2024 17:17 #34316

Hjælp og jeg ved at vi har været der før. Øv.
Navigationen på vores Giulietta fra 2018 trænger til en opdatering. Jeg læste den tidligere meget lange streng om emnet. Skrev ned og gjorde som der står.
Men når jeg går ind på Mopars hjemmeside og skriver stelnummeret, bliver jeg henvist til en side hvor der er nævnt forskellige forhandlere der kan sælge mig en opdatering. Men Jensen Auto i Gentofte er jo lukket.ERA er Toyota forhandler, og Max Due sælger heller ikke Alfa. Djarlo er Alfa forhandler ifølge den officielle hjemmeside.

Er der en venlig sjæl, der har et forslag eller en nyere opdatering liggende på et USB stik?

Jeg kontakter også Car Centre og hører om de kan hjælpe.

mvh Klaus

Sv: Opdatering af navigationen 23.09.2024 18:40 #34317

Jeg ser at du ikke har fået nogle svar.
Min forrige bil var en giulietta fra 2011,T der havde det originale gpssystem fra TomTom. Jeg åbnede TomToms hjemmeside, hvor man kan tilslutte sin enhed. hvorefter jag købte tre opdateringer, inkl. en funktion for advarsel om fartkontrol. Prisen var rimelig og det fungerede fint.
Jeg husker ikke, om jeg indtastede det idnr.der er anført på et mærke bagpå enheden.

Hilsen hg. Andersen

Sv: Opdatering af navigationen 23.09.2024 19:04 #34318

De tidlige Giulietta'er havde en TomTom option, hvor navigationsenheden blev sat ned i et stik i instrumentbrættet (havde en sådan i min 2010 Giulietta QV). Mener at den sidste aftapning kom med Apple/Android Car Play.

Vil foreslå at kontakte High Performance Garage i Ølstykke omkring opgraderingsmuligheder - han har rimelige priser og som klubmedlem får du rabat.

Sv: Opdatering af navigationen 24.09.2024 18:03 #34320

Jeg glemte at oplyse, at nå man købte en bil med den omtalte TomTom gps, fulgte der et kort kabel med til enheden. Den ene ende passede selvfølgelig i gpsen,et bredt smalt stik og i den anden ende et usb-stik til computeren.
Så kunne man oplade enheden i telefonopladeren.

Hilsen Hg. Andersen

Sv: Opdatering af navigationen 25.09.2024 16:00 #34323

Tak for de gode forslag. Desværre er der ingen hjælp at hente hos Car Centre eller i Ølstykke. Ølstykke kan dog installere noget CarPlay, men jeg vil helst opdatere det eksisterende system. Jeg er i dialog med Djarlo som har henvist mig til here.navigation, som igen henviser mig til en forhandler. Jeg ringer til jarlo og resultatet af anstrengelserne kommer her i strengen.
Jeg spiller på to heste og har også kontaktet Bildeve i Helsingborg, Sverige. Resultatet fra Sverige kommer også her.

Henning: 2018 modellen er uden TomTom i instrumentbrættet. Vi havde TomTom i 2011'eren og der fungerede opdateringen så nogenlunde. Desværre var lagerpladsen i Tom'en ikke så stor. Når vi kom til den tyske grænse, skulle vi over på Tysklandskortet og indtaste ny adresse. Ganske underholdende og vi købte en Garmin og tilpasset holder i stedet for. Så blev udsynet også bedre.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.06 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark