Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Spørgsmål motor 'nødprogram' i Giulietta type 940.

Sv: Spørgsmål motor 'nødprogram' i Giulietta type 940. 22.01.2023 21:23 #33580

Tak for inputs, Thomas. Præcis sådan ser den ud, og den er nu udskiftet med godt resultat, men jeg er ét stort spørgsmålstegn omkring hvad den laver i min bil (andet end unødigt ballade). Testeren sagde ikke noget om at den skulle have noget med start/stop funktionen at gøre (som jeg i øvrigt altid vælger fra når jeg starter), men derimod som nævnt være relateret til selve gearskifte mekanismen, og den sidder godt begravet mellem gearstangen og gearkassen. Jeg ville ønske at jeg havde en fabriks værkstedshåndbog, som måske kunne belyse hele sammenhængen. Ud fra det jeg nu ved, synes jeg det er bekymrende, at motoren går i 'nødprogram' pga. af sådan en fejl, som intet har med motoren at gøre, så vidt jeg kan se.

Sv: Spørgsmål motor 'nødprogram' i Giulietta type 940. 24.01.2023 18:25 #33581

Enig, der er ikke nogen grund til at male fanden på væggen. En advarsel kunne være "Start/Stop failure" i stil med "Start/Stop unavailable" beskeden.

Personligt ønsker jeg Start/Stop hen hvor pebret gror, men jeg slipper nok en tand billigere i afgift på grund af den.
Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 24.01.2023 18:27 af Thomas Lund Nielsen.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.12 sekunder

Banner

© 2008-2021 Alfa Romeo Klub Danmark