Tak for henvisningen. Desværre gav det ikke et svar jeg kunne bruge til noget.
Jeg har en teori om at multiair modulet er programmeret til at vise fejl symbolet når visse betingelser er opfyldt, og i samme ombæring iværksætte nødprogram afhængig af fejlen. Det må ingeniørerne, der har lavet det, have taget i betragtning ud fra en liste over hvornår der kan opstå en kritisk tilstand for motoren.
Jeg fik advarselslyset på vedvarende, og motoren gik i nødprogram osv.
Efterfølgende analysering på værksted med to forskellige testere sagde, at en føler i forbindelse med gearskifte mekanismen (findes under 'kardan tunnelen')var blevet uvirksom. Føleren er ret besværlig at komme til, men den blev erstattet af en original fabriksny, hvorefter alt igen var normalt.
Det mærkelig er bare, iflg. mekanikeren, at sådan en føler normalt findes ifm. automatgearkasser, og min bil har manuelt gear. Fejlen har som sådan ikke noget med motoren at gøre, men alligevel viser displayet: Check Engine! - Derfor mine foregående spørgsmål.
Er der nogen der kender til sådan en fejl og kan give en nærmere forklaring på fænomenet?