Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Alfa Romeo Spider

Sv: Alfa Romeo Spider 23.12.2014 17:38 #16360

Erik og Ann Løye skrev:
Jeg ser Giulietta mere som en konkurrent til BMW 1 serien

Faktisk ser jeg Giulietta som en konkurrent til både 1 og 2 serien. Hvis Alfa vender ryggen til modelstørrelsen, så kunne 2 serien være et alternativ, også på prisen. Den kommende berlina kunne være rettet mod 5 serien? Og så kommer spørgsmålet, vil og kan Alfa overhovedet konkurrere med BMW? Måske skal man vælge andre stier at betræde, som man allerede har gjort med 4C?

Det er rigtigt, at der er lovet en efterfølger til Giulietta, men bliver de tilsvarende Fiat og Jeep modeller populære, kunne den nemt blive droppet. Udmeldingen fra cheferne dernede har været større eksklusive modeller plus nichemodeller.
Sidste redigering: 23.12.2014 18:53 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Alfa Romeo Spider 23.12.2014 18:41 #16363

Lars Mosborg skrev:

Det er jo også bekendtgjort at Giuliettaen vil få en afløser, og hvorfor skulle den blive dyrere? Jeg tror på at du vil kunne få en ny Giulietta til nogenlunde samme pris som idag?

Jeg har læst den bliver baghjulsskubbet og den sikkert vil gå mindst en prisklasse op!
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Alfa Romeo Spider 23.12.2014 19:14 #16365

Vernon Pedersen skrev:
Lars Mosborg skrev:

Det er jo også bekendtgjort at Giuliettaen vil få en afløser, og hvorfor skulle den blive dyrere? Jeg tror på at du vil kunne få en ny Giulietta til nogenlunde samme pris som idag?

Jeg har læst den bliver baghjulsskubbet og den sikkert vil gå mindst en prisklasse op!

Og i så fald konkurrere med hvad? At der kommer kraftigere versioner, som kan konkurrere med Audi S3/RS3, BMW M135i og kompagni ses som naturligt som følge af de nye motorer, hvilket naturligvis vil resultere i højere priser. Men at Alfa generelt skulle placere sig over tyskerne ser jeg som usandsynligt. Det er jo nok ikke fordi Alfa satser på at opnå deres styksalg på 400.000 enheder ved at sælge ene specialmodeller. Med de nye offentliggjorte motoroplysninger lægger Alfa desuden op til fornuftige indgangsmodeller, hvilket naturligvis skal til for at opnå deres salgsmål. Derfor forstår jeg ikke hvorfor du mener, at der vil ske en generel prisstigning. At den bliver baghjulstrukket har jeg også hørt.

Sv: Alfa Romeo Spider 23.12.2014 19:24 #16366

Styksalget på 400.000 skal vi nok tage med et gran salt. Da 159 blev præsenteret, talte man om 300.000 om året, der er i alt på 6 år blevet produceret 240.000!

Måske kommer Giulietta også til at vokse? 3 serie/4 serie?

Sv: Alfa Romeo Spider 23.12.2014 21:02 #16368

Thomas Lund Nielsen skrev:
Styksalget på 400.000 skal vi nok tage med et gran salt. Da 159 blev præsenteret, talte man om 300.000 om året, der er i alt på 6 år blevet produceret 240.000!

Måske kommer Giulietta også til at vokse? 3 serie/4 serie?

Hvis de følger deres egen plan fra maj måned vil der både komme en 3- og en 5-serie konkurrent samt i perioden 2016-18 en ny Giulietta i to varianter. Det vil heller ikke give mening at træde ud af Golf-klassen når man ser på markedsandelen i Europa for denne klasse.

Hvad angår styksalget af 159eren, så stræber man sandsynligvis heller ikke efter en gentagelse af dette Iøvrigt utroligt dårligt salgsarbejde, at man ikke har formået at afsætte flere styk af denne lækre vogn. Måske var det lanceringen af en lidt overvægtig model der var skyld i at salget aldrig rigtigt kom igang, for ellers var 159eren fra MY2008 og frem særdeles vellykket i mine øjne.
Sidste redigering: 23.12.2014 21:09 af Lars Mosborg.

Sv: Alfa Romeo Spider 23.12.2014 21:13 #16369

Lars Mosborg skrev:
...... Det vil heller ikke give mening at træde ud af Golf-klassen når man ser på markedsandelen i Europa for denne klasse.

Jeg ved FCA er absolut ikke interesseret i at blive sammenlignet med "golf klassen" - det var en fejl i den tidliger markedsføring at sammenligne sig med golf - det skal man efter min menig heller ikke - så bliver verden bare "grå og trist"

Thomas - Giulietta har jo faktisk størelsen til 3/4-serie - den mangler bare traditionelt bagagerum - og rygterne siger at afløseren har baghjulsskub
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark