Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Katastrofeblink til Bertone fra 1971

Katastrofeblink til Bertone fra 1971 09.02.2024 16:29 #34081

Hej alle. Er der en eller anden, der har set de vise sten med hensyn til montering af katastrofeblink i en Bertone fra 1971. Det med årgang 1971 er vigtigt, da denne årgang "kun" har en kontrollampe for blinklyset i instrumentbordets midte.
Jeg vil anvende en såkaldt rund katastrofeblinkkontakt nr. 8410870 i Stelvios liste over reservedele, da denne ikke er så dominerende som Hella typen (nr. 8430960) med den meget store røde kontakt, Jeg har tidligere anvendt den og fået det hele til at virke. Så det kunne jeg jo bare gøre igen, men det vil jeg ikke.
Så er der nogen, der har set lyset og fået blinklyset til at blinke og kun til den ønskede side og ikke begge sider, lampen i instrumentbordet til at lyse og katastrofeblinket kan aktiveres uden andre mærkelige hændelser.
Set med mine øjne ligger problemet i den enlige kontrollampe i instrumentbordet. Det med årgang 1971 er væsentligt. Jeg tror ikke der findes noget el-diagram for denne årgang. Årgangene før har to kontrollamper i instrumentbordet, hvad der gør det næsten for let. Årgangene senere har andre instrumenter og er sammenbygget umiddelbart uadskilleligt med kontrollamperne. Venner vil ikke lade mig prøve at skille deres instrumenthus ad.
MVH
Peter Just

Sv: Katastrofeblink til Bertone fra 1971 10.02.2024 09:19 #34082

Sv: Katastrofeblink til Bertone fra 1971 11.02.2024 16:28 #34084

Afhængig af perspektiv: Superrelevant eller totalt urelateret...

Home Built By Jeff på Youtube har bygget en gammel GTV om med en Ferrari V8, og en programmerbar ECU. Han har ønsket at bibeholde instrumentbordet så vidt muligt, så da han har lavet en knap til katastrofeblink, har han også haft brug for en løsning til blinklysindikatoren på instrumentbordet - han har løst det med et par dioder.

youtu.be/TSjvk3MIEnc?si=fDvNO5xW0_DROEqs&t=331
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.06 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark