Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Hjulmøtrikker med lås

Hjulmøtrikker med lås 12.05.2023 22:58 #33796

Hej alle alfisti,

Min Spider '74 skal til at bo midlertidigt i en lade langt ude på landet, mens jeg opgraderer dens nuværende carport til en garage - inkl. nyt gulv. Laden er temmelig øde beliggende, så tyveknægte vil i ro og mag kunne skrælle den - herunder stjæle de fine, originale alu-fælge. Derfor ku' jeg godt tænke mig at montere nogle låsemøtrikker, men findes sådan nogle mon på markedet i 2023?

På forhånd tak for inputs.

Mvh.
Helge

Sv: Hjulmøtrikker med lås 13.05.2023 08:15 #33797

Thansen har i hvert fald forskellige sæt.

Sv: Hjulmøtrikker med lås 13.05.2023 08:47 #33798

Klods bilen op og tag hjulene med hjem, så er der ingen der stjæler hverken Spider eller fælge.

Ole
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Hjulmøtrikker med lås 13.05.2023 13:45 #33800

Prøv fx at kikke hos Squadra Sportiva. De har forskellige længder af tyverisikrede hjulbolte. Kik under Spacers & bolts fx;

shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Classic-...ts:::1_21_5_499.html

shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156...-M12x1-25::6021.html

Ps.:
T. Hansens låsebolte er noget bras. Man bør kun købe låsebolte (og andet) der, hvis man ikke kan finde andet. Rillerne, hvor toppen skal gå ind, er forskellige fra alle andre toppe, og delene er alt for bløde. Efter nogle få års brug på min Alfa 156, var både sikringsbolte og den top, der fulgte med fra T-Hansen så slidt, at jeg ikke kunne kun få hjulene af, fordi hjulnøglen hele tiden gled af.

Havde aldrig været brugt andet end håndkraft og ”forsigtig” på- og afmontering, men aldrig trykluft eller nogen form for overspænding. I øvrigt fejlede de øvrige, originale hjulbolte fra fabrikken jo ikke noget.

Uanset, hvad de lovede, da jeg købte låseboltene, kunne T-Hansen ikke genanskaffe den top, jeg skulle bruge .

Efter at jeg havde købt en batteridrevet (hjul-) møtrikspænder hos Harald Nyborg formedelst (vist nok) 650 kr. inkl. batteri - lykkedes det med nød og næppe at få løsnet T-Hansen boltene.

Hvis man kører med T-Hansen-bolte, kan jeg således kun anbefale, at man skynder sig at få dem udskiftet.
Sidste redigering: 13.05.2023 13:55 af Peter Engholm-Pedersen.

Sv: Hjulmøtrikker med lås 14.05.2023 22:26 #33803

Tak for alle jeres gode inputs.

Den med at klodse op havde jeg ærlig talt ikke tænkt på - en simpel og genial dobbeltsikring. Medaljens bagside er så bare, at når jeg lige vil ud og trille en aftentur, så skal jeg først skrue hjul på bilen og tage den ned af bukkene... Hmm... Jeg overvejer stadig.

(Og ja, selvom laden ligger langt ude på landet, så er den ikke mere end 15 minutters kørsel fra, hvor jeg bor.)
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark