Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Vrøvl med gearet.

Sv: Vrøvl med gearet. 24.03.2012 08:39 #6961

Det kræver som sådan ikke specialværktøj, bare et par sæt 1/4" topnøglesæt så du har rigeligt kardanled og forlængere.

Jeg tror at du skal starte din søgning ved det led der sidder direkte under gearstangen, da det er konstruktionens svaghed. Isoskifteren er kompliceret, men burde ikke kunne sætte sig sådan fast. Den har dog den svaghed at et af "ørene" på den langsgående skiftearm har det med at knække i svejsningen.

Reservedele til gearskiftet har jeg kun fundet ved en amerikansk leverandør, RSNurburg tror jeg det var. Jeg har i stedet selv lavet bøsningen under gearstangen på en drejebænk og reneveret isoskifteren med gode brugte og nogle tilpassede universelle kugleled.

Derudover benytter jeg Refako og mekonomen til de mest almindelige sliddele eller hvis jeg mangler det her og nu.
Derudover har stelvio og EBspares i england et solidt udvalg og forholdsvis fornuftige reservedele.
Når det kommer til reservedele er google din ven

Vær forberedt på at du skal ofre blod til din Alfa, hvis ikke du får skrabet knoerne eller på anden vis slået dig, er alfaguderne ikke tilfredse og du vil hurtigt fånye problemer. Ofrer du derimod blod giver det som regel 14 dages problemfri kørsel.
Held og lykke

Sv: Vrøvl med gearet. 29.03.2012 20:24 #6991

Hej
Det lyder mere som et koblingsproblem! Er gearskiftet også stramt når motoren er slukket, hyis ikke kobler bilen ikke ordentlig ud!
Så er der flere fejlmuligheder,utæt koblingshovedcylinder, utæt slavecylinder,defekt kobling eller bare luft i systemet.

Claus

Sv: Vrøvl med gearet. 03.04.2012 21:52 #7029

Når nu står den over ved den lokale mek, så vil de lige tjekket den og finde ud af hvad der er i vejen. Men han mente, at der var noget med kardan også . Jeg håber bare at det er forholdsvis simple og ikke alt for dyre ting, som er galt.

Sv: Vrøvl med gearet. 03.04.2012 21:55 #7030

Den er ikke stram mere efter jeg fik smurt bøsningen, men den kan stadig ikke komme i gear? ja, jeg har gået og tænkt på at det må være noget med kobling, da slavecylindren virkede fugtig :-S.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark