Hej Alfister!
Min 75 2,0 karb. er lige blevet indkaldt til syn, og derfor har jeg haft den forbi et værksted og en pladesmed for at få at vide, hvordan det står til med den.
Mekanisk er den god, men der er pladearbejde for omkring 25.000.
Det er penge, jeg ikke lige har, og som jeg synes, er meget for en studerende at smide i en bil til 12.000. Især hvis der så ud i fremtiden stadig skal laves rust for en 5-10000 hvert andet år, når den skal synes (pladesmedens vurdering).
Jeg har kun haft bilen i sølle 5 måneder, men har nået at blive rigtig glad for den. Den kører jo fantastisk sådan en transaksel, og de dobbelte karburatorer lyder vidunderligt. Derudover synes jeg, den ser skide fed ud
Min største interesse har altid været biler, og det er bilen, jeg bruger mine penge på. Jeg elsker at pille ved den, lave de reperationer der er. Derudover læser jeg til maskiningeniør, og min erfaring igennem mit arbejde med bilen, kan jeg derfor også bruge i fremtiden.
Jeg kan ikke nænne at lade denne fantastiske maskine dø!
Jeg har desværre endnu ikke lært at svejse, og har ingen erfaring med pladearbejde, så jeg kan ikke lave det selv.
Hvilke muligheder har jeg? Hvad vil garvne alfister som jer råde mig til?
- Er det det værd at betale de 25k?
- Skal man afmelde den og få pladearbejdet lavet af en privat 75-guru i fritiden?
- Skal den bare skrottes?
- Skal den strippes og sælges i dele?
- Sælges som reservedelsbil?
- Kan man bruge den til race?
Jeg har selv lidt en idé om, at det kunne være sjovt at skille den ad i atomer, sandblæse chassiet og karosseridelene og restaurere den. Det er dog næppe billigere end de 25.000, men så får man et sjovt og lærerigt projekt ud af det og delt omkostningerne ud over en større tidsperiode.
Fortæl mig meget gerne hvad I synes, og hvad der er jeres erfaringer.
De er ikke lavet til vores klima, de sydeuropæiske damer...
Venlig hilsen Christian