Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Antenne i 155

Antenne i 155 15.11.2008 17:09 #610

Har lige anskaffet mig en smuk 155'er fra 1995 som er taget op fra Italien. Den har fra farbrikkens side ikke fået radio monteret. Der er standard stik til både størm, højttalere og antenne ved centerkonsollen så der er meget nemt at hook up - men ..
Selvom antennestikket er sat i så finder den ingen stationer - og mit spørgsmål er så - hvor fører antennestikket hen?? Jeg havde håbet at det var til for- eller bagruden men det tror jeg ikke. Eller skal der monteres en antenne et sted på bilen - vil jo helst ikke bore i den fine bil.

Sv:Antenne i 155 15.11.2008 22:07 #616

Tillykke med bilen

Antennen sidder i bagruden, ud over antenne stikket skal du også have strøm til en antenneforstærker, det er en af ledningerne i stikket i midterkonsollen, jeg kan ikke huske farven, selve forstærkeren sidder i bagagerummet oppe under beklædningen, så vidt jeg husker.
Jeg syntes ikke antennen har været særlig god i nogle af de 155 jeg har haft, så du skal nok ikke forvente super god modtagelse.
155 Q4
Giulietta 1.4 120
GTV 2.0TS Youngtimer racer

Sv:Antenne i 155 16.11.2008 10:04 #623

afhængig af model og årgang og specielt hvis den er importeret kan det være der slet ingen antenne er monteret endnu , men hvis du har fundet stikket er jeg ret sikker på at den sidder i bagruden . hvis den er meget ringe ville jeg ofre de 2-3k det koster at få monteret en dab radio og antenne , så er der meget god modtagelse og ingen reklamer .

mvh steffan
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.35 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark