Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Genopstandelse efter 18års pause

Sv: Genopstandelse efter 18års pause 18.03.2015 20:21 #17739

image_2015-03-18.jpg

Tilbage til 1997...
Nuværende:
1983 Alfa Sud TiQV
1998 Ducati 916

Tidligere:
1983 Alfa Sud QO
1981 Alfa GTV2,5 V6
2000 Alfa 166 2,0
1998 Alfa GTV 3,0 24V

Sv: Genopstandelse efter 18års pause 21.03.2015 09:42 #17775

Hej Mads

Jeg kan godt huske din. Jeg ville jo købe den i 1997, men du ville ikke sælge, og så måtte jeg finde en i Tyskland.

Tænk sig, at det er en hel menneske-generation siden!

Nedenfor er en liste med ejerne af de 9 Alfasud 1.5 ti QV, som er registreret i klubben. Da der er tre racerbiler, og Jesper's, Ronni's og Claus' bil ikke er "på gaden p.t.", så er der kun tre kørende eksemplarer. Men jeg tror, at der er lidt flere, men at folk bare ikke har husket at opdatere deres oplysninger i medlemsregisteret.

Niels Chr. Madsen
Claus Saxtorph Bernhard (racerbil)
Peter Dyrelund
Gunnar Hildorf (racerbil)
Jesper Krøll Bronke
Torben M. Pedersen
Troels Nielsen (racerbil)
Ronni Krøll Jørgensen
Claus V. Sørensen

Sud-hilsen
Peter
Alfasud 1.2 ti 1977, Alfasud 1.5 ti 1982, Alfasud 1.5 ti QV 1982, Alfa 145 1.6 T.Spark 1998

Sv: Genopstandelse efter 18års pause 21.03.2015 12:50 #17784

Hej Peter
Ja det er utroligt som årene er gået. Dengang var vores biler jo relativ moderne. I dag er de ikoner og en fortælling om bilhistorikken generelt.
Husker glimrende din interesse for min bil. Glædeligt at en så kyndig Sud ekspert ville købe min. Men i dag er jeg dog endnu mere glad for jeg ikke solgte den
Nuværende:
1983 Alfa Sud TiQV
1998 Ducati 916

Tidligere:
1983 Alfa Sud QO
1981 Alfa GTV2,5 V6
2000 Alfa 166 2,0
1998 Alfa GTV 3,0 24V

Sv: Genopstandelse efter 18års pause 21.03.2015 12:52 #17785

Nyvasket

image_2015-03-21.jpg
Nuværende:
1983 Alfa Sud TiQV
1998 Ducati 916

Tidligere:
1983 Alfa Sud QO
1981 Alfa GTV2,5 V6
2000 Alfa 166 2,0
1998 Alfa GTV 3,0 24V
Sidste redigering: 22.03.2015 11:21 af Vernon Pedersen.

Sv: Genopstandelse efter 18års pause 21.03.2015 14:12 #17786

Peter Dyrelund skrev:
Hej Mads

Jeg kan godt huske din. Jeg ville jo købe den i 1997, men du ville ikke sælge, og så måtte jeg finde en i Tyskland.

Tænk sig, at det er en hel menneske-generation siden!

Nedenfor er en liste med ejerne af de 9 Alfasud 1.5 ti QV, som er registreret i klubben. Da der er tre racerbiler, og Jesper's, Ronni's og Claus' bil ikke er "på gaden p.t.", så er der kun tre kørende eksemplarer. Men jeg tror, at der er lidt flere, men at folk bare ikke har husket at opdatere deres oplysninger i medlemsregisteret.

Niels Chr. Madsen
Claus Saxtorph Bernhard (racerbil)
Peter Dyrelund
Gunnar Hildorf (racerbil)
Jesper Krøll Bronke
Torben M. Pedersen
Troels Nielsen (racerbil)
Ronni Krøll Jørgensen
Claus V. Sørensen

Sud-hilsen
Peter




Kan så lige opdatere listen lidt med at den daværende TI QV (tidligere klubracer) jeg havde, nu ejes af en Erik ??? på Trøjborg i Århus, er vel halvejs gennem renoveringen. Mener absolut han er medlem, men hører ham lige, da vi jævnligt snakker samen med dele, etc.. Hans mekaniker er Arne Juel udi det motormæssige, og det meste andet er der folk til, men tror ikke det bliver i år den kommer ud, men så næste år..

Min egen - den som Bo Sommerby (155`ende sidst producerede TI QV) importerede tilbage i 2000 fra Holland - ryger til maler lige om lidt, den trængte nu ikke alverden, men efter lidt reparation af forruderammen, og ruderammen i bagklappen (skifter den så ud med en helt ny bagklap), samt der er en venstre forskærm der ikke ser ud til at være original, og lidt småting, så tog vi alligevel skridtet med at få den lavet helt forfra. Lakeringen så længe ud til at være den oprindelige, men ved nærstudier, viste det sig alligevel at den tidligere havde været omlakeret, så derfor er det ikke nogen skam at lakere den på ny igen..

I den forbindelse er der et spørgsmål som presser sig lidt på efterhånden som lakeringen er på vej: Nederst på døre/skærme, samt B stolper, og mellem baglygterne er den belagt med sort folie. Var de oprindeligt belagt med folie, eller nærmere malet matsorte (nok mest sandsynligt årgangen taget i betragtning), og hvad farvekode brugte man så..? En halvblank kunne nok være at foretrække, men vil lave den så originalt som muligt..

Min har soltag, og det var ventet at dette ville blive fjernet, men da det dels vil give nogle problemer med at lave pænt igen med taget, og især at finde en anden sort himmel, så er det sandsynligvis skrinlagt, idet der på flere pressefotos fra dengang er afbildet soltag på ca. hver anden TI QV - ergo må det have været en slags tilvalg fra forhandler, eller bare et 80`er modelune. Det ender derfor med al sandsynlighed med at det beholdes, da det ses værende perioderigtigt..


PS: Årets Alfa 1987 er ca. halvejs tilbage i genopstandelsen..

Sv: Genopstandelse efter 18års pause 21.03.2015 14:17 #17788

Lad være med at svejse soltag til. Du for det aldrig pænt. Taget slår sig meget. Soltag var meget moderne i 80'erne. Ved ikke om det var en forhandler option i Danmark, men det var det i England. 9 ud af 10 QV i England har soltag
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark