Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33?

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 31.03.2013 00:11 #9407

Hej.

Også ny alfist her, og igang med en97 155 2.0Tspark,
Anyway har også alt tid væretvild med 33 ern. Bor faktisk ved hedensted
og har set den som står hos Frank elkjær, den ser ellers fin ud.

Men jeg tror næsten at man altid skal påregne sig rustarbejde på
en gammel alfa, Uanset hvor den kommer fra! ellers er prisen helt
anderledes. min er importfra østrig i 2009, og den var da tæret izone b bag v+h og zone c for. Så et godt råd herfra, hvis du ikkekansvejse
er det vigtigt du kender en som kan, og som vil hjælpe dig.
Ellers bliver det et meget dyrt bekendskab.

Jeg elsker alfa, det er den fedeste bilsom findes, overgåes kun af ferrari. i mine øjne. men man skalvære reallist. såman ikke ender som
en ulykkelig alfa ejer. god jagt derude

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 02.04.2013 18:39 #9436

Ja, det har den Flemming. Men det er jo desværre ikke en 16V'er Jeg har snakket med ham derovre. Jeg synes, det er en tand for meget for 8V ift., hvad 16V'erne koster i udlandet.

Steffen: Er det ikke en større operation? Så vidt jeg har forstået skal forbro, bremser osv skiftes? Nu ved jeg ikke, hvor du støver motorer op henne, men er endnu ikke faldet over en 16V til salg.. Der vel at mærke var noget værd

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 02.04.2013 19:00 #9438

Jo det er ikke noget man bare lige gør. Syntes ikke at 16v i udlandet er billige hvis de vel at mærke er i ordenlig stand. Ja ok den du fandt i Holland var billig og så umiddelbart pæn ud, men den var jo også hurtigt væk. Det er iøvrigt ikke lovligt at lægge en 16v motor i en S3 1,7 8v ie. Den eneste man kan ligge den lovligt i er S2 1,7 QV og de sidste 1,7 Sprint. Man kan jo vælge at ligge den i alligevel
Det kræver forbro, udstødningsmanifold og motorstyring. Hvis den skal konverteres til karbonader kræver det speciel lavet indsugningsmanifolde.
Sidste redigering: 02.04.2013 19:01 af Steffen Juul Simonsen.

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 10.04.2013 20:25 #9515

Hej Mikkel !

Den her er lige dukket op på mobile.de

suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo...ativeFeatures=EXPORT

- Willy

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 10.04.2013 23:42 #9516

Den kunne godt være god trods de mange km..

Ang. 16V motorer, så sparker jeg dagligt til en med kun 90.000 på klokken som endnu ikke er solgt - så de findes skam, men de gode foræres så heller ikke væk.. Den kan ellers leveres med alle dele til konvertering til en mindre model.

Dertil et hardcore 16V projekt, men det har Keld og en anden i kø allerede lagt beslag på..

Fra torsdag nok heller ikke mange nye/brugte 16V dele på lager, men spørg endelig hvis i mangler..

Sv: Overvejer køb af boxer - Tidlig VS. sen Alfa 33? 11.04.2013 11:29 #9520

Tjek evt. autoscout.de - der er kommet gang i den, mere end 120 33'! Bl.a. en 16v til 2.000 € i Ungarn, dog mange km.
Tid til at oprette siden: 0.32 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark