Mikkel Ryrsø skrev:
Nu taler i varmt om S3, men vejer den ikke en del mere end S2 f.eks.? Er der nogen af 33'erne, der har indvendige skiver ligesom de tidlige SUD?
Flemming: Jeg regner også med at skulle importere, da der som nævnt ikke er så mange tilbage. Nu siger du, at 145 er mere solid. Hvor stor er forskel til 33? Skal man regne mange penge til generel vedligehold? Har de nogle generelle svagheder, jeg skal være opmærksom på?
Steffen: Det er pænt af dig, men lidt langt at køre. Hvis jeg skal til det mørke på et tidspunkt, hiver jeg fat i dig

Hvordan kan det være, at man kan hente ydelse ud af en anden motorstyring? Er den originale virkelig så ringe?
Der er ingen af dem som kører med indbords bremser. Der er ikke den store vægtforskel. Den tungeste er S3 16V som vejer ca 950 kg. Ja den originale motorstyring er en af de første generationer af indsprøjtning. Dvs den kører med luftmængdemåler som er noget hø. Standart 16V har jo 4 enkelte 40mm spjældhuse. Med en anden motorstyring kan man sløjfe luftmængdemåleren og sætte 4 tragte på spjældhusene. Det giver en fed lyd ligesom karburator

Når det er sagt kører jeg selv med standart motorstyring. Overvejer at sætte en Squadra chip i den.
145 er slet ikke så sjov som 33'er. Den er blevet for tung.
Man kan nu godt finde 33'er i DK. Hvilken stand, pris osv kigger du efter?
Generelle svagheder rust, el, co værdier på ie modeller.
Om de kræver meget vedligehold ? Det syntes jeg ikke. Mest på 16v mindst på karburator modellerne. Har kørt 30.000 km i min hverdags S1 33 uden de store problemer.