Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: 33 1,5ie nu med startproblemer

33 1,5ie nu med startproblemer 25.04.2011 22:15 #5149

Havde endelig fået skiftet de sidste dele på 33'eren, og efter en ny lambda, indstilling af tomgang mm, og nulstilling af motorstyreboks spillede alt bare som det skulle - derfor skulle jeg have bilen kørt fra Kolding til Århus, så jeg kunne få den synet på fredag. Turen var gået helt fortrinneligt og jeg var mægtigt glad - lige indtil den kort før afkørsel 51 v. Skanderborg N/Stilling mistede trækkraft. Jeg kørte derfor af - efter ca 90km kørsel på motorvej, udelukkende overholdt fartgrænsen.

Fejlbeskrivelse: Da jeg kører af slipper jeg speederen, og træder derefter igen - den tikker fra motoren. Olielampen begynder at lyse, og kort efter går motoren ud. Den vil ikke starte igen. Benzinpumpen kører, der er olie på - ikke umiddelbart nogen lækage ved toppakninger - og ingen overophedning.
Ved startforsøg høres tikken fra motoren.

Nogen gode forslag jeg kan tage med mig til jeg skal se på den i morgen?

Sv: 33 1,5ie nu med startproblemer 26.04.2011 17:04 #5153

Har selv fundet fejlen i dag - en dyr en af slagsen desværre.. Plejllejer og hvad der hører til.

Sv: 33 1,5ie nu med startproblemer 29.04.2011 07:32 #5172

Mojn Steffen.

Kunne jeg hjælpe med noget fra Tyskland kan du bare sige til.

Mvh. Chr. Franke

Sv: 33 1,5ie nu med startproblemer 29.04.2011 08:14 #5173

Jeg siger til hvis der bliver brug for det, men jeg tvivler.
Skal hente en "ny" motor ved huggeren mandag, og har bestilt komplet motorpakningssæt på arbejde. Så nu venter bare en masse timer med ompakning af den nye motor, og derefter motorskift.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark