Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Boxer-ombygning fra ie til karburator

Sv:Boxer-ombygning fra ie til karburator 10.08.2010 22:17 #3812

Hej Steffen
Hvis du overvejer en ombygning tilbage til karburator, kan du evt. overveje en 1,5 QV-motor? Der er en til salg i Den Blå Avis. Se mere i denne annonce:
www.dba.dk/alfa-33-aarg-1985-div/id-67542564/
Jeg kender ikke noget som helst til hverken sælger eller motorens stand. Men hvis jeg ikke husker meget fejl, er din bil så ikke oprindeligt en QV? Jeg mener at have set billeder af den, hvor indtrækket minder meget om det, der sad i 1,5 QV'erne.
Venlig hilsen
Christoffer

Sv:Boxer-ombygning fra ie til karburator 10.08.2010 22:52 #3813

Ja, det var en mulighed - men har motoren ligget i 15 år, så er der jo en god sandsynlighed for at den er groet fast. Men han har da heldigvis andre ting jeg kan bruge - så tak for linket.
Min bil er ikke født QV'er nej - det er en ganske almindelig SL.

Sv:Boxer-ombygning fra ie til karburator 11.08.2010 14:56 #3825

Hej Steffen
Enig - man ved aldrig med en motor, der har ligget så længe.
Hvis du køber alle delene og får dannet dig et komplet overblik, må du gerne gi' besked. Det kunne jo være, at der var noget iblandt, du ville sælge videre.
Mht. din bil mindes jeg blot en annonce på DBA i Århus-området for en rød S1, der var ombygget til indsprøjtning og med sort/hvidt indtræk med trådnet i nakkestøtterne i lighed med en QV S1.
Held og lykke med projektet. Hold os gerne orienteret om, hvordan det skrider frem.
Venlig hilsen
Christoffer

Sv:Boxer-ombygning fra ie til karburator 11.08.2010 14:59 #3826

Regner ikke med at købe mere end hvad jeg har brug for.
Min er købt i Randers, men har ikke trådnet i nakkestøtterne - så det må være en anden du har set på. Min var til salg på både bilbasen og dba.

Sv:Boxer-ombygning fra ie til karburator 11.08.2010 19:29 #3831

Har også en 1,5 105 hk motor fra en 33 TI hvis du lyster. Den har heller ikke kørt i nogle år.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark