Alfa Romeo Klub Danmark - For høj spænding spjældkntk. og dårlig tomgang 33

Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: For høj spænding spjældkntk. og dårlig tomgang 33

For høj spænding spjældkntk. og dårlig tomgang 33 08.08.2010 19:32 #3771

Målte lige spændingen ud på kontakten til åben gasspjæld på min 33 1,5ie (307.51) i går.
Ifølge autodata skulle dette måles på ben 15, hvilket også er rigtigt nok.
Ved lukket gasspjæld skal den ifølge data afgive 0V - hvilket den også gjorde. Men ved let åbnet gasspjæld burde den afgive 5V iflg. data - her afgav den i stedet 10V. Nogen idé om hvor problemet kunne ligge?

Ydermere kan bilen stadig ikke gå i tomgang, jeg havde dog en periode hvor ladelampen slukkede når bilen blev startet - men det gør den heller ikke længere, og i øjeblikket går den faktisk ud meget kort efter start. Generatoren er tjekket - den er i fin stand, og der er massere af kul tilbage.

Jeg kan desuden tilføje at bilen i fredags kørte 110km - det meste på motorvej. Under 3.000 omdr. har motoren en del udsættere, men derover er der ingen problemer med dette. Jeg synes dog den mangler noget trækkraft - med 95km/t i 5. gear kan den dårligt trække sig op af en meget flad bakke. Ydermere lugter den også meget, måske den går på for fed en blanding? Har prøvet at justere luftmængden vha. skruen på luftmængdemåleren.

Jeg vil have indsugningsmanifolden pillet af når jeg kommer hjem i dag, og så skal samtlige ledninger og stik gås efter - så det i hvert fald er i orden. Er der evt. nogen der ligger inde med ledningsdiagram for motordelen til den?

Jeg har lidt en idé om at indsprøjtningsdyserne måske er dårlige - ifølge alfa-restoration.co.uk bør de testes og renses for hver 50.000km, for at bibeholde den optimale ydelse - er det noget jeg bør kigge nærmere på, og i såfald hvor kan jeg få dem tjekket i Kolding-området til en fornuftig pris?

UPDATE: Indsugningsmanifold afmonteret. Pakningerne er knastørre, og manifolden er sovet fuldstændigt til indvendigt.

Jeg kunne iøvrigt godt tænke mig at vide hvor den orig. stelforbindelse mellem motor og karosse skal trækkes? Da jeg ikke er videre tilfreds med placering af den nuværende stelforbindelse fra indsugningsmanifold til støddæmpertårn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.12 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark