Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Træpanel til GTV ? Kan det fixes eller ?

Træpanel til GTV ? Kan det fixes eller ? 16.07.2012 17:07 #7563

Min GTV har de originale træpaneler på instrumentbrædtet ! Men efterhånden er de blevet helt hvide og falmede af for meget sollys ( det må være sket under sydlige himmelstrøg )

Er der nogen som har afmonteret deres , eller har bud på hvor et nyt sæt kan skaffes ?... For jeg formoder ikke at der er et "hurtigt" fix ? Har prøvet at give panelet lidt lindolie til mørke borplader ! men det tørrede ikke ind ! Og jeg tør ikke forsøge mig med at bejse uden at have en backupplan i form af et udskiftningspanel

På forhånd tak

Peter
foto 13.JPG

Sv: Træpanel til GTV ? Kan det fixes eller ? 17.07.2012 08:23 #7571

Hej Peter,

Jeg har selv haft tilsvarende "problem" engang (mest fordi jeg ikke bryder mig om træ i kabinen), og jeg afmonterede derfor midterkonsolen, og gav det til autolakeren... Vupti så var det lakeret i "Alfa Rosso" som bilen, og det så sindsygt godt ud, og virkede meget mere rigtigt, hvis du spørger mig!

PS. Har i øvrigt lavet det samme "trick" i 6-7 biler efterhånden, og hver gang er det blevet markant pænere og mere stilfuldt end det originale træ og plastiktræ!

Mvh. Jacob
Nuværende heste i stalden:

65' Tecno/Ducati K250 (Formel4)
83' GTV6 3,0 "La Bestia Rosso" (Legetøjet)
04' Lancia Phedra 2,2 JTD Platinum (Familiecontaineren)

Sv: Træpanel til GTV ? Kan det fixes eller ? 17.07.2012 11:03 #7572

Jeg kan godt se hvad du mener Jacob , men er faktisk lidt glad for det fine plastictræ look ( retro ) og vil gerne bevare lookét hvis det kan lade sig gøre.

Sv: Træpanel til GTV ? Kan det fixes eller ? 25.04.2013 04:45 #9645

Ja, nu har jeg købt bilen og givet træpanelet Trip-Trap olie, så nu har den fået noget der ligner original farven tilbage.

Sv: Træpanel til GTV ? Kan det fixes eller ? 25.04.2013 15:24 #9651

Tillykke med bilen Magnus... Jeg går ud fra, at den stadig står sindssygt flot i lakken?

Mvh. Jacob
Nuværende heste i stalden:

65' Tecno/Ducati K250 (Formel4)
83' GTV6 3,0 "La Bestia Rosso" (Legetøjet)
04' Lancia Phedra 2,2 JTD Platinum (Familiecontaineren)

Sv: Træpanel til GTV ? Kan det fixes eller ? 30.04.2013 04:26 #9711

Ja.. og dog, jeg har fået lavet en ridse ved bagskærmen og har prøvet at reparere den med en lakstift, men når jeg efterpolerer falder lakken af. Har du noget forslag?
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark