Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Shell V-Pover kontra alm 95 oktan

Shell V-Pover kontra alm 95 oktan 25.01.2017 18:12 #24888

Hej
Er der erfaring med Shell V-Pover 99 oktan kontra Shell FuelSave Blyfri 95
på Alfa 2.0 TS 150 hk ??
Flere km/Liter
Flere HK
Bedre acc.

Sv: Shell V-Pover kontra alm 95 oktan 25.01.2017 21:57 #24889

Flere km/Liter. Har aldrig kunne måle forskel.
Flere HK. Ikke mærkbart.
Bedre acc. Ikke mærkbart.

Sagt på en anden måde, forskellen mellem 95 og 99 er for lille, og motoren er ikke tunet ind til og køre på 99 oktan.
Men der er nogle ting i V-power som der ikke er i den normale 95.
Det er nok mere det du skal gå efter.

Havde det været en tunet turbo motor, så kunne man udnytte den lidt højre oktan.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.

Sv: Shell V-Pover kontra alm 95 oktan 26.01.2017 11:35 #24890

Tak for svar så behøver man jo ikke bruge 1 kr/L mere

Sv: Shell V-Pover kontra alm 95 oktan 26.01.2017 18:12 #24893

Jeg kunne ikke mærke forskel eller køre længere pr. liter V-power end alm. 95 oktan på min 156 2,0 TS med 155 HK standard.
På min tidligere Alfa Spider 1750 kørte jeg på V-power, da den tændings bankede på 95 oktan. Den skulle iflg. instruktionsbogen køre på Super benzin, den gang den var ny 98-100 oktan. Den skulle stilles med lavere tænding for at undgå tændingsbanken, det gav lavere ydelse og højere benzinforbrug.

Sv: Shell V-Pover kontra alm 95 oktan 26.01.2017 19:27 #24894

Jeg tankede for ca. tre år siden Shell oktan 100 på Alfetta GTV´en - lige udenfor Innsbruck - til en overpris på nok et par kroner per liter i forhold til oktan 95...

Det fortrød jeg meget de næste par hundrede kilometer, indtil jeg fik fortyndet skidtet med noget godt italiensk benzin fra Agip.

Motoren havde gået helt perfekt hele vejen til Innsbruck, - men hostede og harkede straks jeg kørte ud fra tanken - og indtil der kom normal benzin på igen.

Med mindre man har en racermotor, der er indstillet i tændingen til de meget høje oktantal, er det ingen go´ idé at bruge ekstra kroner på dyrt benzin - det fik jeg da lært

Vh, Bo
Nuværende biler:
Alfa Romeo Spider Veloce 1750, 1969
Alfa Romeo Alfetta 2000 GTV, 1976
Volvo V50, 2013
Tidligere biler:
Fiat 500, 1965
Austin Cooper S mk2,1968
Autobianchi A112, 1976
Autobianchi A112, 1979
Lancia A112, 1986
Fiat Punto, 1998
Sidste redigering: 26.01.2017 19:56 af Bo Jørgensen.

Sv: Shell V-Pover kontra alm 95 oktan 26.01.2017 21:24 #24897

Takker for svar/Jan
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark