Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Vinteropbevaring

Sv: Vinteropbevaring 06.10.2016 08:23 #24032

Bjarke Aunsbjørn skrev:

Det giver også mulighed for at starte et par gange over vinteren

Hvorfor dog paafoere det stakkels koeretoej unoedige koldstarter?
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Vinteropbevaring 06.10.2016 15:10 #24036

Tak for alle de gode inputs, det giver noget at tænke over - især den med rotteangreb på ledninger.
Alfa Stelvio Q og Mini Cooper SE

Sv: Vinteropbevaring 06.10.2016 17:51 #24040

Mikkel Lund Ja der er jo forskellige synspunkter på hvad der er godt for en gammel bil.
Min opfattelse er at det bedste man kan gøre for en gammel bil .det er at bruge den.
Vinteropbevaring er noget skidt.
Nu kører vi dem i garage af hensyn til vort klima, der jo ikke er godt for karrosseriet.
Men for de mekaniske dele ville det være bedre at den kørte hele året.,
Det er min begrundelse for at starte et par gange over vinteren, pakninger bliver smurt der kommer igen olie ud i alle kroge. Ca en halv time i hurtig tomgang
Men hvis du er bekymret for koldstart, så lad bilen stå i garagen hele året, Så bliver den ikke udsat for kold start. det finder du åbenbart bedst.
Der var ingen der nævnte dæk- ,
Pump dem til overtryk, det modvirker at de bliver for meget firkantede nå du starter til foråret. Eller køb et sæt bakker der bevarer rundheden

Sv: Vinteropbevaring 07.10.2016 14:58 #24062

Jeg er også imod at starten en motor for at lade den køre tomgang i kortere eller længere tid. Derved dannes kondens i motoren og den når ikke at fordampe på en halvkold motor.
Jeg startede min Spider, når den skulle ud at køre i foråret. Ud med tændrørene og dryp lidt olie ned til stemplerne. Så tørner jeg motoren på starteren til olietrykket viser 3-4 bar. Så er der olie ude ved alle smøresteder, og benzin i karburatorerne. Tændrør skrues i og tændledningerne på, så starter motoren i første eller andet forsøg.

Sv: Vinteropbevaring 07.10.2016 19:21 #24066

jeg skrev hurtig tomgang=2000-2500omdr

Sv: Vinteropbevaring 07.10.2016 19:53 #24068

Internationl Auto Parts Havde en A4 side tætskrevet med anbefalinger til vinteropbevaring og dens forberedelse.
Nu eksisterer de ikke mere. Så skulle der være en der har taget en kopi, så land os venligst se en kopi.
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark