Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Hydraulikolie og -cylinder kaleche

Sv: Hydraulikolie og -cylinder kaleche 27.07.2016 20:56 #23106

Sm Morten skriver, må det være samme olie som til servo styringen.
Ellers vælg en standard hydraulikolie.
Men med tæthed, må du da se at der er oliespild enten under cylindre eller i kaleche brønden.
Cylinder pakninger er normalt ikke noget der giver problemer at skifte.
Har du set på cylinderen. om top eller bund er skruet på?????.
Enten med et indvendigt gevind i cylinderen, eller med skruer der går ned i en flange på cylinderen

Sv: Hydraulikolie og -cylinder kaleche 27.07.2016 21:26 #23107

Var inde og kikke på

www.myalfa.eu/katalog/english/1/GTV_Spider_916.pdf

Men der var ingen redele til V6 kaleche, eller cylindre.
Kan du ikke ligge et billede ind fra din reservedels liste.
så vil kan få et indtryk af hvordan en sådan cylinder ser ud

Sv: Hydraulikolie og -cylinder kaleche 28.07.2016 08:42 #23110

Hej

Prøv at søge på KRAK: Hydraulik reparation.
Så kommer der værksteder frem, i hele dk, der reparerer hydraulikcylindre/stempler. Både små og store stempler.
Det er nok billigere end at købe et nyt. De kan også levere den rigtige hydraulikolie.

Tage

Sv: Hydraulikolie og -cylinder kaleche 28.07.2016 10:21 #23113

Tak for diverse svar indtil nu. Jeg går videre med Jeres forslag.
Instruktionsbogen siger intet om hydraulikolie til kalechesystemet.
Men, jeg har nu selv fundet ud af ved at nærlæse min engelske rep.manual under udskiftning af hydraulikolie, at den hedder Tutela GI/R olie. Videre, at den kan købes ved CB-auto i Ribe, der har den på lager.
Den opfylder ISO VG 22, hvilket betyder en CST-viskositet på 22 ved 40 graders Celcius.
Jeg kan se på de links til engelske alfa-sider, I har sendt mig, at disse problemer med kalecher og hydraulikolietype ikke er ukendte.
Det er rigtigt, at det ikke er optimalt bare at efterfylde reservoiret, men som nødhjælp her i sommertiden kan det vel gå, så kalechen kan fungere, indtil den utætte cylinder er skiftet eller tætnet.
Der er ikke tvivl om, hvor utætheden er. Det kan tydeligt ses, at pakningen, hvor stempelstangen kommer ud af cylinderen er utæt, så olien siver ud her, når der er tryk på systemet.

Sv: Hydraulikolie og -cylinder kaleche 02.08.2016 11:21 #23179

Har nu fået fat på en liter Tutela GI/R olie. CB-auto var så venlige at henvise til Fiat i Viborg, som også havde den på lager. 385 kr. for en liter!!! Den er dejlig mørkegrøn, så det er nemt at se væskeniveauet i oliereservoiret. Der kunne toppes op med 120 ml for at komme i korrekt niveau. Nu kører kalechen som en drøm igen.
Den utætte hydraulikcylinder er udgået som reservedel, så den må udtages og om muligt renoveres, eller jeg må leve med at efterfylde i ny og næ.
Det er ret nemt at efterfylde, og så meget spilder cylinderen heller ikke, så hvis jeg kan nøjes med at efterfylde/kontrollere, når jeg alligevel checker motorolie, kan jeg nemt leve med det, selv om jeg hellere vil bruge 385 kr. på en flaske god whiskey.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark