Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Startspærre kode forsvundet !! Hjælp !

Sv: Startspærre kode forsvundet !! Hjælp ! 05.11.2015 21:04 #20181

Jeg beklager hvis det lød surt. Det var utilsigtet.
Vh. Carsten

Sv: Startspærre kode forsvundet !! Hjælp ! 05.11.2015 21:08 #20182

Beklager Thomas hvis det lød surt. Det var utilsigtet. Carsten

Sv: Startspærre kode forsvundet !! Hjælp ! 05.11.2015 21:44 #20183

Ingen problem, Carsten. Jeg bliver selv hidsig, når skidtet ikke vil, som jeg vil. Af samme grund overlader jeg også Alfa'en til mit værksted.

Umiddelbart vil jeg ikke tro, at det er et antenneproblem, selvom det også tit har været oppe. Jeg er ret sikker på, at det gamle startspærresystem kan glemme koden, hvis batteriet har været af i længere tid. I mit tidligere link nævnes et batteri trick, før man bruger nøglen, jeg prøver lige at læse det igen.
Sidste redigering: 06.11.2015 06:57 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Startspærre kode forsvundet !! Hjælp ! 05.11.2015 22:08 #20184

Der nævnes noget med, at kodeboksen kan gå i baglås, og at man skal frakoble batteri og kortslutte plus og minus i et par minutter. Tilkobl batteri og bilen skulle kunne startes med nøgle (master key).

En anden siger frakobl plus, drej nøgle (master key) til ON, plus til stel og tilkobl plus igen. Bilen starter herefter (så husk frigear og håndbremse!).

Der nævnes også en fem cifret kode, som man kan "indtaste" med speederen, en slags nødstart.

Det hele på eget ansvar!

PS. Ovenstående skal selvfølgelig først tages i brug, når man IKKE kan starte bilen med master key.
PPS. Så vidt jeg forstår sikkerheden i det gamle system, så kan kodeboksen kun kodes 1 gang (se Henriks procedure), men det påstås, at koden kan genskrives, hvis den er blevet glemt. Hvordan ved nok kun en rigtig ekspert, værksted/låsesmed. Ellers er det nok en ny kodeboks.
PPPS. Det med at kodeboksen glemmer koden ved længere tids batterifrakobling kunne være en form for "tamper protection"?
Sidste redigering: 06.11.2015 07:09 af Thomas Lund Nielsen.

Sv: Startspærre kode forsvundet !! Hjælp ! 06.11.2015 16:55 #20197

Carsten, har du kikket i instruktionsbogen ?

I hvert fald i den for Alfa 156 er der noget, der ligner et helt kapitel om startspærren – inkl. et afsnit om en nød-procedure, (som Thomas Lund vist nok nævner), som man skal læse grundigt, og følge nøje, hvis alt andet ikke virker.

Jeg går ud fra, den procedure kan variere fra den ene model til den anden.

Sv: Startspærre kode forsvundet !! Hjælp ! 06.11.2015 17:13 #20198

156 har den nye startspærre med rullende koder, som der vist ikke er så meget bøvl med...
Tid til at oprette siden: 0.11 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark