Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Skifte krumtap føler

Skifte krumtap føler 27.09.2015 10:34 #19688

Er der nogen der har prøvet at skifte krumtap føler på en 2.0 TS CF2 motor?
Skifter man den oppe fra eller nede fra?

Jeg vil selv sige oppe fra men da føleren sidder på blokken nede bag startmotoren så eller det mere eller mindre umuligt at løsne unbrako skruen fra den position.

Eventuelle fif er velkomne

Sv: Skifte krumtap føler 27.09.2015 13:59 #19691

SUCCESS

Jeg fik skiftet føleren oppe fra.
Men det krævede multilink arme.

Det var dog ikke uden problemer. Efter at jeg fik skiftet føleren så kunne jeg ikke få bolten til at gribe gevindet igen.

Efter at have bøvlet med det en times tid, så opdagede jeg at flangen på den nye føler var tykkere end den gamle.
Efter at have fundet en bolt der var 3 - 4 mm længere så var opgaven klaret.

Et råd til andre der går igang med udskiftning af krumtap føleren så sørg for at have god tid da det kræver lidt "fingerspitz gefüll". Man kan ikke se hvad man laver med føleren og bolten.

For at fjerne den gamle føler helt så klip stikket af og træk ledningen neden ud. Alt andet er umuligt.
Sidste redigering: 27.09.2015 13:59 af Henrik Leegaard.

Sv: Skifte krumtap føler 27.09.2015 21:27 #19695

Det nemmeste er nede fra hvis man har en lift eller adgang til det.
Det tager længer tid at sætte bilen på liften end det tager at skifte den nede fra:laugh:

Sv: Skifte krumtap føler 28.09.2015 19:24 #19707

Jeg prøvede også om jeg kunne komme til nede fra men selv jeg fjernede bundskjoldet så kunne jeg ikke komme til føleren den vej.
Bundkaret, udstødning og front broen sidder i vejen.
Jeg kunne ihvertfald ikke få mine arme op nede fra.

Sv: Skifte krumtap føler 13.10.2015 06:37 #19854

du skal skruge den store boldt ud i gear kasse op hæng så vipper den baglæns så er der plads .............. hvis du kan løsne den boldt den plejer at side fast
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.12 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark