Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: GTV / Spider 916. Har de 20 års JUBILÆUM i år ???

Sv: GTV / Spider 916. Har de 20 års JUBILÆUM i år 27.02.2015 22:48 #17450

Og i bund og grund så kører en Arna sikkert lige så godt som en Alfasud...

Sv: GTV / Spider 916. Har de 20 års JUBILÆUM i år ??? 27.02.2015 23:08 #17451

Hej Søren.

Jeg ved ikke helt om jeg stadig forstår din bekymring om hvorvidt du er ægte Alfisti.

Som flere af klubbens medlemmer har beskrevet , ejer du en af Alfa Romeo's mest stilsikre ikoner.
Fabrikeret i Arese, designet af Pinin Farina. Dont worry be happy. Det er ikke en Fiat.
Har selv en , godt nok i forhold 1:18.(rød )

God weekend.
Hilsen Mugge.

Sv: GTV / Spider 916. Har de 20 års JUBILÆUM i år ??? 28.02.2015 09:11 #17454

Hej Mugge

Mange tak, for alle de posetive svar ang. alfa 916
Første gang jeg så model 916 LIVE var til et alfa romeo træf i Hillerød, og den var knald gul og jeg syntes at det var den flotteste nyèr model og mest tidløse model alfa havde produceret længe efter min mening
Jeg syntes også at alle alfaèr ( næsten ) før FIAT kommwer ind og overtager alfa er tidløse ikoner
Jeg sagde til min kone da jeg så den gule Spider 916, at sådanne en kunne jeg også tænke mig og dertil svarede hun at det kunne jeg også men først når vi får råd til sådanne en bil for det er jo en ekstra udgift
Tiden gik og pludselig syntes min kone at vi havde råd til Spideren og jeg jublede selvfølgelig som en lille dreng. Vi var i Silkeborg og så på en sort 3,0 v 6 Spider kun kørt 58. ooo km. det var ikke sagen min kone så en sølvfarvet med sort læder 2,0 t,spark den var lidt falmet på motorhjelmnen og der skulle ny bagrude til da den var itu
Så jeg var jo stolt som en pave da jeg havde vores Spider 916 med første gang og så blev mødt af ældre ALFISTER og så fik den slynget i hoved at det bare var en FIAT med alfa logo
Jeg ville bare se om man havde ændret holdninger til alfa modeller der var produceret efter at alfa var blevet overtaget af FIAT og det ser det heldigvis ud til
Med venlig hilsen Søren

Giulia 952 2019
Spider 916 1996

Sv: GTV / Spider 916. Har de 20 års JUBILÆUM i år ??? 28.02.2015 12:36 #17458

Hvis ikke Fiat havde overtaget Alfa, så havde Ford. Så vidt jeg har læst, for at producerer Ford biler til det italienske marked.
Hvis ingen havde haft lyst til at overtage Alfa, så er jeg sikker på, at den italienske stat (ejeren) havde lukket og slukket.

Sv: GTV / Spider 916. Har de 20 års JUBILÆUM i år ??? 28.02.2015 13:17 #17460

Erik det var ikke et spørgsmål om den Italienske Republik havde lyst.
Som medlem af EU, havde Italien tiltrådt aftalen om det indre marked. Denne aftale påbød de enkelte lande, at afvikle statslig produktions aktivitet i konsument leddet.
Muligheden for at konkurrence på Stats kasser, blev forbudt.
Derfor trak den Italienske og Franske stat sig ud af bilproduktion i henholdsvis Alfa Romeo og Renault.
For Alfas vedkommende ville de have haft mulighed for fortsat produktion i Milano. Ved hjælp af den nye platform til 164. Hertil skulle der ikke meget opdatering til for at DeDion platformen ,kunne blive en konkurrence dygtig platform at arbejde videre med. Det væsentlige problem ved at fortsætte. Var manglen på udviklingen af Motorer.
Men her kunne V6 motoren havde bragt Alfa Romeo op i et øvre af C segment, måske enda op i D segmentet.
Med den nyudviklede 33 stod man stærk i B segmentet.
Alfa kunne have været et asset for Fiat. Hvis de havde plejet det. Nu havde Fiat et mangeårigt problem med at komme af med "lille bil syndromet" De havde Lancia. Men det sportslige image fra Alfa kunne Fiat have udviklet en øvre produkt platform. Men her sov politikerne i Italien, ved ikke at støtte industrien. Ved ikke at ændre beskatnings reglerne, således at Automobilproducenter kunne udvikle sig fra et stærkt hjemme marked, med produkter i C og D segmentet. Et marked der reelt blev overladt til Tyskerne.

Sv: GTV / Spider 916. Har de 20 års JUBILÆUM i år ??? 28.02.2015 15:39 #17466

Mig bekendt stoppede udviklingen af 164 p.g.a. pengemangel, og kom først i gang igen, da Fiat skubbede penge i færdiggørelsen.
Man kan diskutere meget om Fiat's forsømmelser i f.t. Alfa (og Lancia). Men uden Fiat's med- eller modvillige overtagelse, havde Alfa enten været en del af en anden stor bilkoncern eller ikke eksisterende.
Siden sammenslutningen med Chrysler, har opmærksomheden været rettet mod Chrysler, som man er lykkedes godt med. Noget tyder på, at der nu langt om længe er opmærksomhed på Alfa med den kommende D segment model (Giulia er hvad den kommer til at hedde).
Lancia er mindre heldig, mærkets "nyeste" lanceringer er Chrysler modeller med Lancia mærker.
Med hensyn til Alfa modeller lanceret efter Fiat overtagelsen, så er der i min opfattelse gode og mindre gode eksemplarer. Ud over nogle Sud og nogle korte ture i Giulia i '70'erne, har jeg haft et par transaksler og en 33 S3, som jeg var meget glade for. Af post Fiat modeller har jeg haft 155 og 156 (den sidste vel blandt de mest succesrige Alfa sammen med 147).
156'eren den bedste all round bil jeg har haft, ud af flere end jeg husker antallet på.
Sidste redigering: 28.02.2015 15:57 af Erik Løye-Philipsen.
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark