Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Q2 diff. og GTA kobling på GTV916

Q2 diff. og GTA kobling på GTV916 09.04.2009 14:50 #1503

Jeg er på vej igennem en længerevarende opgradering af min GTV916, 3.0 V6 fra 1997.
Og ønsker bl.a at smide et mekaniske Q2 diff. i bilen, sammen med en GTA kobling med letvægts svinghjul. Se engang på nedenstående link:
www.alfaholics.com/parts_by_car/gtv__spi...ne_and_transmission/

Jeg har talt med Andrew fra Alfaholics, der selv kører GTV916 og har monteret både diff. og den pågældende kobling i sin bil. Hans model er dog 6. gears udgaven fra 1998-> og min er før 98 og har "kun" 5 trins gearkasse.

Spørgsmål: (som Andrew ikke kunne besvare...!)
Er der nogen der har erfaringer med at montere disse opgraderinger i en 5 gears model?
Passer de umiddelbart eller vil der være behov for modifikationer?

På forhånd tak.
Carsten

Sv:Q2 diff. og GTA kobling på GTV916 09.04.2009 16:45 #1506

Carsten:
Det er bare diferntialet der skiftes - mekanisk er der ikke forskel på de to gearkasser - 6gear er ligesom påbygget den "gamle" gearkasse - uden at gøre mig økonomisk ansvarlig vil det undre mig meget hvis ikke Q2'eren passer i en 5gears V6/916.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv:Q2 diff. og GTA kobling på GTV916 09.04.2009 22:26 #1512

Vernon
Tak for svar.
Det var også min umiddelbare indskydelse. En mekaniker jeg talte med mente dog, at der ikke var nogen sikkerhed for, at sammenkoblingen mellem enhederne ville være ens i 5 og 6-gears versionerne.
Desuden søgte jeg vidt og bredt på nettet efter forgangstilfælde med installation af Q2 diff'et og omtalte GTA letvægtskobling uden at finde andet end referencer til 6-gears GTV'en fra 1998 og frem – så jeg er stadig lidt i vildrede.

Måske skulle jeg bare betale spidsen af en Alfa og lade et autoriseret værksted ordne installationen, hvilket jo så også vil betyde dobbelt pris for reservedelene
Og det er bare slemt fristende at købe delene i UK og få sin gode mekaniker-ven til at kaste skidte på, til koster-næsten-gratis!!!

Jeg skal nok give tilbagemelding, hvis jeg kommer videre med projektet, så andre kan drage nytte af, hvad vi nu finder ud af

Carsten
Sidste redigering: 09.04.2009 22:29 af Carsten Fisker.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark