Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Bilkøb i udlandet (Italien)

Sv: Bilkøb i udlandet (Italien) 27.10.2013 19:41 #11644

Henrik.
Jeg var sammen med en Italiener. jeg nævnte at der var mange gode tilbud på biler i Napoli området. Han slog korsets tegn for sig. Hvorpå ha replicerede, at købe bil syd for Bologna, altså Norditalien, vor forbundet med risiko. Syd for Rom, var forbundet med katastrofe.
Hvis du som eneste ønske har en Turbo V6. Så er de bedste muligheder Italien, da modellen er udtryk for den Italienske motor beskatning.
Følg web siderne, med brugte biler, sæt den event på ønske liste, så du automatisk får melding, når nye dukker op.
Så er det blot at reflektere på Tysk og Engelsk, i håb om at der er nogen der bider på.
I Norditalien vil du helt sikker få kontakt, måske ikke første gang, men.
Lav dig en standard mail, hvor du indleder med at undskylde dit manglende Italienske, på Italiensk selvfølgelig.
Så fortsætter du på Tysk og Engelsk, I Norditalien er der mange der kan Tysk, Tyroler - Østrig Tysk.
Du skal være opmærksom på annonce typen Annuncio di privato eller Annuncio di rivenditore.
De private "er" Italienere, subjektivt ment. Jeg kørte efter 2 interessante emner i Genua, var her nede på sydkysten. Kørte efter adressen, det viste sig er være et tilfældigt sted.
Ved henvendelse på det nærmeste kontor for at spørge om adressen. fik jeg en længere forklaring på Italiensk. Men essensen var. de private sætter en annonce på nettet, så kører de ind til stedet og står med bilen i weekenden "Specielt".
Hvis du tage kontakt med Annuncio di rivenditore, handlere. Så er du på mere sikker land.
de kan også hjælpe med at få bilen afmeldt korrekt, til eksport. Der findes kontorer "næsten" over alt.
Når du så har fundet bilen, får du et sæt "tysker" plader, som Italienerne kalder dem.
Der er en kvik pige nede i Padborg, der kan klare det problem, også prøveplader til dansk strækning , kan hun klare. Du fastsætter datoer for brug, så du har til at tage til Italien, se bilen , få det sidste ting på plads.
Du har forsikring, til hjem transport, det er inkluderet i transportpladernes pris.
Hvis det nu ikke kommer til at gå helt rigtigt til med eksport, papirerne fra Italien, så betyder det MÅSKE ikke så meget. Købte en bil i Frankrig, fik af sælger at vide, at forsikringen ville være gyldig i 2 uger. Skyndte mig at køre til DK, fremviste behørig salgskvittering i synshallen, og fik bilen synet. På Motorkontoret tog man de Franske reg. papirer, med den besked nu skulle de nok ordne det fornødne.
Danske myndigheder, kan ind i mellem, være meget behjælpelige.
MEN DET VAR FRA FRANKRIG, ved ikke om det er det samme fra Italien

Der var en der havde en tråd, om et køb i Italien, en GTV, fra ROM, hvis jeg husker rigtigt. Tråden var indenfor den seneste uge.
Du burde måske tage kontakt til han, for at høre om erfaring.
Så lad os høre, jeg går at overvejer en Spider 3,0- 916, fra Italien i øjeblikket.
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark