Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Stadig problem med korrekt registrering af bilen..

Stadig problem med korrekt registrering af bilen.. 13.08.2021 18:31 #32701

Hej kloge hoveder!

Min 156, 1,9 jtd er ikke registret korrekt hos skat.
På reg. Att. står der “Alfa Romeo 156 uoplyst” Altså det er uoplyst at det er en 1,9 jtd motor der er i den.

Jeg har nu fået dokumentation fra Alfa Romeo som dokumentere at bilen er den bil den nu engang er, men de kan desværre ikke oplyse mig om hvad dieselforbruget er på sådan en fætter og så er skat er ikke tilfredse! De vil se sort på hvidt hvad den køre på literen.

Konsekvensen af at jeg ikke kan dokumentere brændstofforbruget er at jeg får lov til at betale vægtafgift udfra at bilen er en 2,4 jtd. og dermed ca. 1400,- mere halvårligt i afgift.

Det store spørgsmål er nu om der er nogen herinde der kender til en måde hvor jeg kan få bevis for hvor stort dieselforbrug min bil har? og det skal er være dokumentation som Skat vil godtage.

Jeg kar forsøgt Alfa Romeo /Danmark, flere synshaller og de mekanikkere jeg har brugt uden held?

Nogen gode forslag?
Mvh. Jens B. Chr.

Sv: Stadig problem med korrekt registrering af bilen.. 13.08.2021 19:42 #32702

Problemet er at den er registreret forkert ved import - derfra er det et sted mellem svært og umuligt at få rettet. Der findes jo utallige andre, så det burde ikke være svært - men skat har det ofte svært med åbenlys logik ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Stadig problem med korrekt registrering af bilen.. 13.08.2021 20:02 #32703

Der ligger muligvis også lidt kassetænkning i det. Det er da en super smart måde at tjene penge på.. det læner sig meget op af tyveri, men når man nu selv laver reglerne, så gør det ikke så meget.

Nå men jeg vil så gerne bruge anledningen til at høre om der er nogen der har en identisk model hvor jeg må kopiere reg. Att, så jeg kan bruge det som argumentation når jeg sparker døren ind hos dem næste gang.
Sidste redigering: 13.08.2021 20:03 af Jens Bo Christensen.

Sv: Stadig problem med korrekt registrering af bilen.. 13.08.2021 20:15 #32704

Jeg har tre forslag:
1) Vil Skat anerkende det brændstofforbrug, der er nævnt i din bils typegodkendelse? Du kan finde typegodkendelser her: www.fstyr.dk/da/Krav-til-koeretoejer/Typ...find-typegodkendelse
2) I "Fiat Eper" kan du ved søgning på din bils stelnummer finde reservedelsnummeret på den rigtige instruktionsbog til din bil. Vil Skat anerkende det brændstofforbrug, der står i en instruktionsbog, der hører til din bil?
3) Hvis du finder registreringsnumre og stelnumre på andre biler i Danmark, der er magen til din bil, så kan du bede Alfa Romeo levere oplysninger om de andre biler, hvilket bør dokumentere, at din bil er magen til de andre biler, der er registreret korrekt i Danmark, hvilket bør overbevise Skat om, at din bil skal være registreret på samme måde som de andre biler.

Sv: Stadig problem med korrekt registrering af bilen.. 13.08.2021 22:47 #32705

Har du fundet de rigtigt registrerede 1.9er? Ellers finder du dem lettest ved at bruge "Avanceret søgning" på Nrpla.de med Stelnummer: ZAR932000* og Motorstørrelse: 1850-1950. Det giver dig en liste med revl og krat af Registrerede, Eksporterede, Afmeldt og Uoplyste på andre parametre. Listen kan sorteres ud fra de enkelte kolonner. hvis du fx vil fonde en med stelnummer tæt på don.

Ud fra stel- og registreringsnummer kan du evt. prøve at finde yderligere oplysninget hos SKAT, end Nrpla.de måske lige finder frem

Som nævnt må SKAT kunne bringes til at fortælle, hvilken dok de skal have for evt. at genbruge registreret økp omital fra en tilsvarende 1.9 ellet på anden måde ændre det...
166 3.2 Progression '04 - Il Cammello Ambulante
156 SW GTA Selespeed '03 - ex Japan, "Blå Vogn 2003"
159 2.2 JTS '06 - bye-bye
Honda VF1100S/V65 Sabre '84 og ditto '85, Honda VF750S F/I '85, Honda GB500 CA '89

Sv: Stadig problem med korrekt registrering af bilen.. 14.08.2021 09:43 #32708

Til både Richard og Erik.

Mange mange tak for info! Jeg går straks i krig med opgaven og skal nok melde tilbage når jeg forhåbentlig er kommet ud på den anden side.

Endnu engang tak!
Mvh. Jens
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark