Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: KFZ Service Dau - nyere erfaringer

KFZ Service Dau - nyere erfaringer 21.11.2019 21:29 #30814

Vi er for nylig blevet de heldige ejere af en 156'er. Der er nogle ting vi gerne vil have moderniseret. Nye forlygter, baglygter etc. Bilen har også den velkendte rumlelyd foran.
Vi overvejer, at få bilen fikset i Tyskland mens vi alligevel holder miniferie i området.
Er der nogle der gerne vil dele nyere erfaringer - gerne 2. hånd - med KFZ Service Dau i Handewitt-Weding? Vi skal også til Alsace til sommer i nyerhvervelsen - ja ja Er der nogle med gode erfaringer fra Alfa værksteder i det område?

mvh
Klaus

Sv: KFZ Service Dau - nyere erfaringer 22.11.2019 22:14 #30825

Ærligt talt mener jeg, det er det er at ”køre over ganske mange floder efter vand” hvis du vil køre så langt for repr. af en Alfa 156, såfremt du bor i Vanløse.

Du kunne sagtens nøjes med at kontakte Alfa-værkstederne omkring KBH-området – fx PS Auto i Hvidovre, som er et ganske udmærket pladeværksted. Jeg har endog set indtil flere nyere Guiliaer og Giuliettaer derude, som skulle have rettet nogle buler..:
www.psauto-aps.dk/vi-udfoerer.aspx

Har altid selv været tilfreds med det plade- og malerarbejde – samt mekanikerarbejdet, - de har lavet for mig gennem tiderne. Priserne er absolut i den relativt lavere ende for KBH-området. Du kunne evt. selv købe delene on-line, og evt. aftale med PS, at de skifter, hvad du har indkøbt – og naturligvis få et tilbud på reparationen først.

Men hvis du absolut gerne vil have en undskyldning for at planlægge en ferie…
Sidste redigering: 22.11.2019 22:18 af Peter Engholm-Pedersen.

Sv: KFZ Service Dau - nyere erfaringer 22.11.2019 22:55 #30826

Jeg har kørt 156 i over 20 år og været teknisk konsulent på den lige så længe - men kan ikke høre noget velkendt ved en rumlen? Defekt hjulleje, måske?
RHC i Herlev kan anbefales, det er lige om hjørnet til ‘nuftige priser
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: KFZ Service Dau - nyere erfaringer 26.11.2019 12:03 #30852

Hej Mikkel

Du er eksperten på bilen, så jeg lytter.

Andet sted på denne hjemmeside, har jeg læst noget om rumlen fra forvognen ved kørsel på ujævnt terræn. Problemet blev løst ved nye bøsninger et eller andet sted i ophænget. Derfor skrev jeg som jeg skrev.
Bærearmene er skiftet inden for de sidste år. Bilen er ellers tæt på lydløs på jævnt underlag.

Jeg spurgte ind til det tyske værksted, fordi vi skal den vej omkring til foråret. Så det er i håbet om god service og billigere værksted, når vi alligevel er i området.
God service og rimelige priser i nærområdet er klart at foretrække.

Sv: KFZ Service Dau - nyere erfaringer 26.11.2019 12:32 #30853

Har ingen erfaringer med Dau.
Men kan til gengæld tilslutte mig, som fortaler for PS Auto.
De har stået for service af min 159'er, samt de har også lavet lidt på min GTV6.
Nuværende: Alfa Romeo Giulia Edizione & Alfa Romeo 156 2,5 V6
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 3,0 samt 2 riskogere og en tjekke.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark