2 værksteder = 2 forklaringer. Det ene værksted har dømt turbo defekt. Det andet værksted siger luftproblem. Værksted 1 siger at en defekt lukket egr ventil gør at bilen kører nogenlunde. Udskiftes egr ventil kører motor meget dårligt. Værksted 2 siger at turbo laver tryk. Begge værksteder har haft tester på....Jeg kan høre turbo ved acceleration. Bilen kører lidt sløvt. Maks. 130 km/t. Den har kørt 235000 km. Har renset med additiver diverse. Værksted 2 har tilbudt en gratis time for endnu en gang at finde fejl. Nogle kloge ord jeg kan tage med på værksted er jeg meget glad ,
Jeg tillader mig at formode at det er en tidlig 156.
Jeg havde et tilsvarende problem. Det var den elektriske speeder, der var årsag til at den ikke kunne tage omdrejninger.
235000 en turbo kører normalt længere, inden den skal skiftes..
Tak. Hvad hvor er MAP sensor? Prøv lige at beskrive anti-judder klap... Hvor? Det ene værksted beskylder en 3 vejs ventil forrest i motorrum samt måske egr ventilen. Turbo laver tryk i starten men så lukkes der ligesom af for turboen. Den "pind" på turboen som nemt kan ses går kun halvt i bund. Hvis der sættes trykslange på kan den godt gå i bund. Ellers tak gutter:-)
din mapsensor sider på din indsugnings side hvis du har fået udskrevet koder burde de kunne se fejlen det var på den måde jeg fandt frem til defekt mapsensor på min problemet er de forskellige enhedder sider sammen mapsensor egrventil luftmengdemåler og trykregulator til turboen jeg gjorde det målte fejl den viste fejl på alle ting slettede fejl er der en tilbage brug den som udgangspunkt som defekt enhed sådan fik jeg min til at kører igen er kun garage mekaniker