Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Motor

Motor 09.06.2017 17:04 #25927

Jeg har skiftet topstykke og knastaksler i min jts, og motoren startede uden besvær. Jeg kørte derefter over et par dage ca 70 km, og den gik som en drøm (smooth!), da den "døde" i Vindinge. Umuligt at starte den. Manglende brændstoftryk. Den blev transporteret til værksted, som konstaterede, at det elektroniske system ikke fejler noget, og den får benzin til alle cyl, men den tænder ikke på cyl 3. Desuden taber den tryk i brændstofsystemet, den skal stå natten over for at komme til at hoste lidt (manglende cyl 3)
Spørgsmål 1: Brændstofsystemet taber tryk, hvor og hvordan?
Spørgsmål 2: Cylinder 3 tænder ikke på trods af benzin og elektronik ok. Den er afprøvet med en ny tændspole med samme resultat. Kan et dårligt gevind til skruen, som skal holde tændspolen på plads, være årsagen?
Sidste redigering: 09.06.2017 17:07 af Prebenn Hansen.

Sv: Motor 10.06.2017 07:37 #25933

Bolten holder kun spolen på plads har intet med selve motorstyring at gøre

men muligfejlårsag knækket ledning stel eller ben i stik du har jo haft det adskilt og ledninger har været trukket lidt i og har der været en dårlig forbindelse så er den måske forværret ved reparation tjek stelpunkt på topstykke ?+ tjek alle ledningsstik /forbindelser ved relæer de tærer over og sidder nogle gange kun fast i plastisolering
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark