Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Generatorskifte 166 3.0?

Generatorskifte 166 3.0? 31.05.2015 13:39 #18585

Hejsa,

Ladelampen lyser nogen gange i tomgang, og efter sigende peger det på diodebroen og dermed en ny generator.

Jeg har formenligt en reserve liggende, men er der nogen som kan give gode tips til udskiftningen, det er jo efter sigende ikke bare sådan lige at komme til, og jeg vil trods alt helst adskille så lidt som muligt?
John Sahl
1998 166 3.0 V6 24V Q2

Sv: Generatorskifte 166 3.0? 31.05.2015 16:56 #18587

Man kan ofte se, hvor komponenterne sidder i on-line kataloget. Desværre er der ikke adgang lige nu, men prøv linket lidt senere
eper.fiatforum.com/eper/navi?COUNTRY=007...NG=9&WINDOW_ID=1

Har ikke selv haft 166, men desværre har Alfa haft tildens til at have generatoren (og servopumpe) bag motoren. (sådan var det på min 156 2,0)

Sv: Generatorskifte 166 3.0? 01.06.2015 22:01 #18601

Generatoren på Alfa`s v6 motor er ikke nemme at skifte:laugh:
Du bliver nødt at skille noget ad for at få den ud:sick:
Den skal ud i højre side forreste motorophæng løsnes, samt moment stangen foroven sådan at motoren kan sænkes ned . Højre trækaksel den yderste del skal af , og så skulle der være adgang til den og ligesom så mange andre ting på en alfa af denne karakter kræver det en smule (meget)tålmodighed tålmodighed og tålmodighed Er bilen smurt ind i undervognsbehandling bliver det rigtig ``træls``
Mvh Flemming

Sv: Generatorskifte 166 3.0? 18.07.2015 11:37 #19114

Har fået skiftet generatoren, men desværre i forbindelse med et dødt differentiale og gearkasse, og det var ikke den fedeste værkstedsoplevelse..

Har netop hentet Alfa'en fra værkstedet og er sgu lidt tværp..

De lavede selv diagnosen på at det kun var et dødt differentiale, og sagde endda til mig at de stod inde for deres diagnose, da jeg spurgte ind til det ud fra andres erfaringer, om at gearkassen altid døde ved fejl på differentialet. Vi aftalte derudover at starter og generator skulle skiftes i samme forbindelse. Deres diagnose viste sig så delvist forkert, hvorfor jeg også måtte anskaffe mig en anden gearkasse, da der var hul på den alligevel..

Aftalen lød på cirka en dags arbejde, hvilket de fleste mennesker vil sige er max 8 timer, måske til nøds 10 eller endda 12, men det kan vel aldrig nogensinde blive 18 timer, som de har skrevet på min regning.

Men, tiden for arbejdet bliver jo ikke anderledes af dette, kun ventetiden, hvor bilen hang på liften.

Jeg har skrevet dem en mail, og bedt dem forklare regningen. Mester selv var selvfølgelig lige taget på ferie, så udleveringen var overladt til stedets lærling.

Jeg skal jo nok ikke forvente alverden ud af det, men jeg kan trods alt ikke bare lade det være.
John Sahl
1998 166 3.0 V6 24V Q2
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark