Har fået skiftet generatoren, men desværre i forbindelse med et dødt differentiale og gearkasse, og det var ikke den fedeste værkstedsoplevelse..
Har netop hentet Alfa'en fra værkstedet og er sgu lidt tværp..
De lavede selv diagnosen på at det kun var et dødt differentiale, og sagde endda til mig at de stod inde for deres diagnose, da jeg spurgte ind til det ud fra andres erfaringer, om at gearkassen altid døde ved fejl på differentialet. Vi aftalte derudover at starter og generator skulle skiftes i samme forbindelse. Deres diagnose viste sig så delvist forkert, hvorfor jeg også måtte anskaffe mig en anden gearkasse, da der var hul på den alligevel..
Aftalen lød på cirka en dags arbejde, hvilket de fleste mennesker vil sige er max 8 timer, måske til nøds 10 eller endda 12, men det kan vel aldrig nogensinde blive 18 timer, som de har skrevet på min regning.
Men, tiden for arbejdet bliver jo ikke anderledes af dette, kun ventetiden, hvor bilen hang på liften.
Jeg har skrevet dem en mail, og bedt dem forklare regningen. Mester selv var selvfølgelig lige taget på ferie, så udleveringen var overladt til stedets lærling.
Jeg skal jo nok ikke forvente alverden ud af det, men jeg kan trods alt ikke bare lade det være.