Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed

Sv: 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed 10.02.2014 17:13 #12784

Synes da netop at der er forskellige knastlåse til 2.5 & 3.0..!?

Er der nogen kendte km på 24V motorerne før de gik til..!?

Sv: 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed 10.02.2014 17:26 #12785

Motoren i min 164 Q4 (3.0 24V) har ikke været åbnet og den er tæt på 500.000km. Jeg har kørt op til 90.000km på en tandrem (og kan se tidligere ejer har kørt omkring 100.000km), men så kører jeg også ca. 30.000km om året.

Som andre har skrevet, hvis den bliver behandlet ordentligt, så holder den længe!

Jeg mener, at knastlåsene er anderledes fra 3.0 til 3.2, men kan ikke huske i forhold til 2.5.

Så som du husker, bliver man ikke træt af Busso og lydbilledet er svært at finde andre steder - til samme pris.
Alfa Romeo 164 Q4 - 1994
Alfa Romeo 4C - 2015
Alfa Romeo Spider 3.0 24V - 2001
Lancia Thema 8.32 - 1989

Sv: 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed 10.02.2014 17:35 #12786

Barianii-knaster koster et par tusinde, så det er vist ikke værd at hjemmesnedkerere?

Selv en TS holde 3-400 tkm med tender loving care, så en Busso skulle gerne holde 500 tkm - min GTA med 200 tkm er kun lige kørt til.

Lyden er i særklasse, specielt med Supersprint og BMC box - det skal der nok en maser med Tubi til at slå ... Står også på min ønskeseddel.
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed 10.02.2014 18:40 #12787

Hej Claus
Jeg har haft en 2,5 V6 hvor toppakningen røg sig en tur. Mener den havde kørt ca. 190tkm. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg tog beslutningen og smed en 3.0'er i den. Det var i den grad det hele værd, meget anbefalelsesværdigt
Men det var egentlig også det eneste bøvl jeg har haft med V6'erne, toppakning altså.
TS'erne, puha, det er vist mere religion end kolde fakts der dominerer den diskussion, så den vil jeg lade ligge der.
Carsten Skals
Vissenbjerg
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic 2010
DPF afmonteret, EGR slettet, chippet.
0-100 km/t 6.92 sek.
V-max: Speedometer 254 km/t GPS: 244 km/t.
Økonomisnit: www.spritmonitor.de/en/detail/685723.html

Tidligere sjove/interessante biler:
156 1.6 TS (fik skiftet til 1.8)
147 2.0 TS
156 2.5 V6 (fik en 3.0 V6 i)
159 2.2
147 1.6 TS Lusso
Fiat Coupé 16v Turbo

Sv: 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed 10.02.2014 18:56 #12788

Claus V. Sørensen skrev:
Hvad er tandrems udskiftningsintervallet på en 24V..!? (Km/år)

De officielle tal i min instruktionsbog er 80.000 km eller 3 år.

Claus V. Sørensen skrev:
Og så lige et bonus spørgsmål: Synes at have læst at man kan skifte knaster fra en 3.0 over på en 2.5 - begge 24V - og derved opnå x antal flere HK. Hvis der alligevel skal skiftes tandrem, er det ikke meget mere arbejde at skifte knaster..

Jeg syntes, at have hørt/læst at indsugningsknasterne fra 3,2'eren skulle kunne give lidt "peps" - muligvis i forbindelse med montering af indsugningsrørene (også fra 3,2'eren) ...
Lars
Giulietta 1750 TBi
Giulia 1300 Super

Sv: 166 2.5 V6 24V motor holdbarhed 10.02.2014 20:42 #12789

Ja knastlåse på 2,5 og 3,0 er de samme. 3,2 er der nogle andre til.
Jeg tror ikke det kan betale sig og rode med 2,5. Der er for lidt drejningsmoment i den maskine, og den får ikke mere af andre knaster.
Og de 15-20 hk man kan drive ud af den, kan man stor set ikke mærke.
I en suge motor er der kun en ting der virker og det er flere ccm3.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.
Tid til at oprette siden: 0.36 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark