Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Selespeed opdatering

Selespeed opdatering 13.03.2019 14:33 #29884

Goddag Alfister!

Jeg fik erhvervet mig en dejlig ældre sag sidste år som kører som en drøm eller næsten da

Det drejer sig om en 147 - Selespeed fra 2001, som virker MEGET kontant i koblingen og er blevet anbefalet af flere at jeg skulle prøve at få opdateret firmwaren på min selespeed ecu

Men mit problem ligger i jeg ikke kan finde nogle som er 100 % sikker og ved de kan gøre det, den lokale autoriseret Alfa Romeo mekaniker kendte ikke til opdatere systemet.. :/

Så derfor vil jeg prøve herinde om det er noget som nogle kender til eller kender nogen som kan gøre det med sikkerhed ?

Vi har idag lavet følgende på systemet:
- Skiftet til cs tutela olie
- Skiftet potentiometer x3
- EV0 / koblingsventil
- 28,2mm på koblingsarmen
- Prøvet Unit fra donor bil.
- Stærkere batteri

Mange Hilsner
Martin

Sv: Selespeed opdatering 13.03.2019 15:52 #29885

Hej Martin.

Velkommen i klubben

Kan varmt anbefale Car Center på Amager, prøv at ringe til Casper på
Tlf 32596048 tror han kan hjælpe dig.

Venlig hilsen.
Mugge

Sv: Selespeed opdatering 14.03.2019 09:28 #29886

Tak for velkomsten!

Har idag snakket med dem og kunne desværre ikke hjælpe men vi fik en god snak omkring hvorfor den ellers kunne være kontant i koblingen når man sætter igang.

Ihvertfald et sted jeg vil ringe omkring ekspertise igen

Mange Hilsner
Martin

Sv: Selespeed opdatering 14.03.2019 22:51 #29890

Der findes ingen opdateringer på selespeed gearet på 147 eller 156. Men hver gang der har været pillet ved skiftet skal der laves en genindlæsning af skiftet.

Har der været hældt andet end cs speed olie på, nu tænker jeg om det var rødt det der er skiftet ud.

Det er ikke nok bare at skifte i beholderen. Det hele skal skiftes , det kan man gøre ved at pille retur slangen af og køre en test på gearkassen hvor den står og skifter igennem alle gearene , samtidig med at der fyldes nyt olie .

Når der er skiftet noget omkring koblingen så skal den genindlæses har du prøvet med et andet hydraulikkit skal den også genindlæses.

Sv: Selespeed opdatering 15.03.2019 01:17 #29891

Der findes flere...

Mange biler i udlandet er blevet kaldt på værksted fordi der var frigivet en version til selespeed tilbage 2003-04. Opdateringen skulle forbedre skiftet samt koblingen skulle være ændret til at slippe lidt før når man kører mod stop samt at det vil være muligt at kunne skifte gear i "City Mode" uden den går ud af det.

Olien der var i systemet var ikke tutela, eller var det i hvert fald mixet med noget andet, men har haft det skyllet godt ud med 2 liter og derefter toppet op. Og ja tømte ved hjælp af retur

Og har lavet EOS samt brugt samtlige kalibrerings funktioner som nu findes og har brugt "MultiECU scan" til dette

Men fik skiftet gearkasse i sommers, skulle bare have skiftet koblingen når man nu havde den af.. Så kunne man udelukke den.
Sidste redigering: 15.03.2019 01:19 af Martin Nielsen.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark