Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Min bil knirker

Min bil knirker 26.05.2017 23:39 #25872

Min ellers fantastiske dejlige GT fra 2004, er begyndt at knirke, fra forvognen.
Det bliver langsomt værre og værre, og det bliver jo ikke bedre af de ringe veje, med masser af huller, der er i disse tider.
Den knirker, når man kører over, store som små bump.

Hvem har lidt erfaring i dette problem, gode råd modtages med glæde.
Ham der fandt på det første hjul, var smart, mens ham der
opfandt de tre andre, var genial

Sv: Min bil knirker 27.05.2017 10:21 #25873

Alle dele i undervognen er brugsdele dvs de har relativ begrænset levetid.
På dette link www.ebspares.co.uk/alfagt/suspension_alfagt.cfm kan de se alle undervognsdelene. Først er de øverste triangler, som nok er dem som skal skiftes først.
Gummi bøsningerne i krængnings stabilisatorerne kan ofte knirke.
Hvis du kan løfte forenden op, så sprøjt med noget penetrerende olie på de forskellige dele en ad gangen, til du finder den/de skyldige dele.
NB! Jeg har sat linket til EB Spares ind, da jeg ikke kan komme ind på myalfa.com. Stelvios reservedels, forbindelsen er usikker er meddelelsen.

Sv: Min bil knirker 30.05.2017 12:33 #25891

Ja, det er et kendt problem på især model 147 og 156, at gummibøsningerne i krængningsstabilatorerne knirker, når de bliver slidte. På med nogle nye, og så holder det op igen!
Med venlig hilsen,
Roar

Alfa Giulietta 1,4 MultiAir Turbo 170hk (2012)
Ex italiano: Alfa 156 2.0 JTS Lusso (2005), Fiat 124 Sport Coupé 1600 (1972)

Sv: Min bil knirker 31.05.2017 22:19 #25897

Super, gutter.
Dejligt med lidt erfaring, omkring dette problem, som ødelægger min fornøjelse, ved at køre Alfa.
Jeg angriber bøsninger på søndag, så får vi at se, hvor fejlen ligger.

Sv: Min bil knirker 01.06.2017 14:47 #25898

Hvis du skifter de øverste triangler er det en god ide at presse metaldelen ud af bøsningerne og smøre dem med siliconefedt, de har næsten ingenting . Det kan gøres med fingrene, evt med hjælp af en dorn og en hammer

Sv: Min bil knirker 05.06.2017 23:36 #25910

Ja, så nåede vi til at skille det af.
Den øverste trianglen, havde noget slør, så den skulle jo skifters alligevel.
På med en ny, og samtidig, havde jeg de to nederste bærearme, liggende, så de blev skiftet samtidig, ikke så nemt, men det lykkes, ca 3 timers snavset arbejde,incl styrtøjsudmåling, så virker alt, uden knirkeri, og et mere stramt og direkte styrtøj. Super lækkert.
Jeg var glad, da bilen fik en dobbelt undervognsbehandling, men efter at have arbejdet med det i mange timer, er man sovset ind i det ulækre klister.
Godt man ikke er mekaniker, til hverdag, men dejligt at være med til, nu ved jeg, at alt er i orden, og nu kører den som den skal.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.42 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark