Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Visker robot Alfa GT

Visker robot Alfa GT 08.11.2016 19:03 #24379

Hej.
Jeg har haft min GT i nogle år, men der er en ting der til stadighed irriterer mig ; Den fuldautomatiske viskerfunktion....
Der er fire instillinger på viskerarmen til timet viskerslag, men samtidig er der den her måler, som skulle kunne "se" når det regner. Den virker som vinden blæser...Når det bare regner en lille smule, og man gerne vil have periodiske slag med viskeren, altså det første "klik", går viskerne tit helt amok, og kører på højeste hastighed, selvom der kun falder ganske få dråber.
Mit spørgsmål er...kan man slå sensoren fra, så man bare får "almindelig" visker robot ?
På forhånd tak

Sv: Visker robot Alfa GT 09.11.2016 15:00 #24385

Hej
Jeg har en 159 tbi, hvor viskerrobotten virker, eller rettere ikke virker, på samme irriterende måde.
Så jeg kunne også godt bruge et forslag til en løsning.
Søren

Sv: Visker robot Alfa GT 10.11.2016 23:16 #24402

Det er højst regnsensoren oppe på forruden der er fejl ved , er der mange stenslag i ruden .

Sensoren sidder ved bakspejlet.

Den kan ikke slåes fra

Evt få læst fejl ud hvis der skulle ligge en sådan en på den , det kan lade sig gøre.

Mvh Flemming

Sv: Visker robot Alfa GT 11.11.2016 06:29 #24403

Tak for svar, og det anede mig Jeg har naturligvis prøvet de gængse muligheder...linsen på sensoren, forrude (ingen stenslag)...har også prøvet at "blinde" øjet...der er ingen fejl på systemet (ifølge mekaniker) og det virker sjovt nok fint de første par "slag", og så pludselig går det helt bananas...men jeg må vel leve videre med det lille minus
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.23 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark