Jeg havde besluttet, jeg ville beholde min 159 et par år endnu. Indtil der kom klarhed over det røde kabinets afgiftspolitik for køretøjer. Jeg havde derfor fået 159´ern heloplakeret, monteret nye Brembo skiver og klodser hele vejen rundt. Nye støddæmpere og fjedre samt flere andre andre undervognsdele blev fornyet. - Så skulle den være klar til de 100.000 km. Men sådan skulle det ikke gå.
Det lykkedes en af sønnerne at køre min 159 gennem bagvæggen på carporten, ned ad en 1,5 m høj skrænt og 20 meter ud på naboens mark. Næsten alle flader blev bulet eller skrammet. Forkofanger og bagkofanger samt kølerhjelm skulle skiftes. 159´ern blev derfor solgt til forsikringsselskabet.
Jeg var så ude at prøvekøre den nye Gulia, en fantastisk bil. Men usikkerheden omkring afgifts politikken, kommende hybrid modeller og elbiler, fik mig til at vælge en mellemløsning.
Jeg har de sidste 18 år kørt V6 , først 156 senere 159. Efter at have prøvet TCT-gearet i Guiliaen, gik jeg efter en model med dette gear. Det blev så en ALFA ROMEO Giulietta Hatchback (940) 2.0 JTDM Diesel (170 HK) med TCT gear, i Sportivo udstyrsmodellen. Foruden sportspakke2 indeholder den: Fuld læder, grøn tonede ruder, stor navigations anlæg, røde bremsekalibre, sænket, Bi Xenon med kurve funktion, regnsensor og lyssensor.
Nu skal jeg så lige vænne mig til kun at tanke 1-2 gange om måneden , istedet for1 gang hver uge
Ole