Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: 159 SW Tbi - forventede reperationer/service?

Sv: 159 SW Tbi - forventede reperationer/service? 03.04.2019 19:29 #29976

Hej Søren, og velkommen her.

Ser du bor på Frederiksberg. Hvis jeg var dig, ville jeg køre en tur til Car Centre, på Amager og PR Auto, på Advedøre Holme. der er jo ikke særlig langt for dig.
Gå ud og sig hej, og dan dig selv din mening.
De er begge, erfarne og dedikerede Alfa folk, som ved, hvad de laver.
Jeg vægter erfaring højt, med min Alfa, derfor bruger jeg Car Centre.
Friske folk, som er til at tale med.
Ham der fandt på det første hjul, var smart, mens ham der
opfandt de tre andre, var genial

Sv: 159 SW Tbi - forventede reperationer/service? 04.04.2019 07:42 #29979

Søren Stevnsgaard skrev:

Ole, ja jeg tænker i pris. Jeg ved intet om priser generelt, eller hvad dele koster, så derfor er jeg nysgerrig på en estimeret årlig omkostning ved almindeligt slid. Ud fra det du skriver og dine erfaringer, vil det så være helt forkert at estimere 10k pr år ved 15k km?
Søren

Sliddele er billige til Alfa, så almindeligt vedligehold (service, dæk, bremser) kan nok godt holdes på 10k - og afskrivningerne på en halvgammel bil er jo til at overse.
Ved 100kkm bør støddæmpere skiftes (på alle biler) da en slidt undervogn æder dæk på ingen tid og ødelægger de fine køreegenskaber (ligesom billige dæk iøvrigt).
Der kan (på alle biler) komme uforudsete ting - turbo og køler holder ikke evigt - men hvis udgangspunktet er i orden og din horisont længere end et par år, så bliver det nok svært at finde et billigere alternativ i samme størrelse på den lange bane.
Det kommer i sidste ende an på dit værksted - det er (for alle mærker) som regel den direkte årsag til dårlige ejeroplevelser.
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: 159 SW Tbi - forventede reperationer/service? 05.04.2019 17:57 #29987

Du skal regne med ca 5 k for et almindeligt service . Hvis der er større udskiftninger, tændrør,
drivremme, bremsebakker osv. . Så koster det 3-5 k oven i. De lidt større poster som bremseskiver og støddæmpere og fjedre. regn med min 10 k. En TBI skal også have skiftet tandrem med faste intervaller, jeg tænker det koster 7-8 k.

Ole
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: 159 SW Tbi - forventede reperationer/service? 06.04.2019 10:02 #29989

En del værksteder er røget ud af det fine autoriserede selskab for et par år siden, der kan man måske få det gjort en tand billigere. Det er tilfældet med mit eget i Aarhus, og kvaliteten er på samme niveau som før (hvilket var godt).
ex Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT — ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 06.04.2019 10:03 af Thomas Lund Nielsen.
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark