Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Ingen tænding på 159 3.2 Aut

Ingen tænding på 159 3.2 Aut 22.12.2018 13:09 #29637

Kære alle,

Jeg oplever p.t. at der ikke kommer tænding på, idet jeg isætter nøglen.
Dvs. jeg hører intet relæ-klik og der kommer ikke lys i displayet, og ja - jeg kan derfor ikke starte den.

Jeg har oplevet det én gang før, hvor det virkede efter fem minutter (uden at have gjort andet end at vente).

Lige nu holder bilen på Sorgenfri torv fyldt med julegaver

Nu vil jeg bevæge mig ned og forsøge mig med nr. 2 nøgle. Hvis det fejler, har I så nogle bud på, hvad der kan være galt?

Glædelig jul...

Sv: Ingen tænding på 159 3.2 Aut 22.12.2018 13:27 #29638

Hvor gammelt er batteriet?
Jeg har haft et lignende problem hvor jeg skulle sætte nøglen i et par gange før bilen ville starte og det skyldtes batteriet.
Spændingen droppede for meget i det jeg satte nøglen i så ECU'rne ikke startede rigtig op. Efter skift af batteri er problemet forsvundet.

Du også tjekke om der er dårlig stel forbindelse.
Der går er stel forbindelse fra batteri til chassis og der er en stel forbindelse fra chassis til gearkasse (sidder under batteriet)
Hvis der er dårlig forbindelse eller stel ledningen fra chassis til gearkasse er ved at knække så giver det samme symptom.
Du kan tjekke stel forbindelse med at sætte et start kabel fra den negative batteri pol til en skrue på motor eller gearkasse

Sv: Ingen tænding på 159 3.2 Aut 22.12.2018 21:37 #29639

Batteriet har jeg aldrig skiftet i de tre år jeg har haft den.
Som bilen holder nu er spændingen 12,48 volt. Spændingen ændrer sig ikke idet jeg sætter nøglen i.

Jeg har forsøgt med kabel fra batteriets negative pol til motorblok samt gearkasse. Ingen ændring. Jeg har også haft startkabler på, til anden bil. Ingen ændring.

Har I andre idéer inden jeg får den fragtet til Jensen Auto?

Sv: Ingen tænding på 159 3.2 Aut 23.12.2018 11:03 #29640

Jeg har oplevet noget lignende. Da testeren kom på. fandt man ud af at det var var en motorsensor. der skulle skiftes.

Ole
Giulietta 170 Multiair
159 Q4
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Ingen tænding på 159 3.2 Aut 04.01.2019 23:06 #29688

Tak for alle idéer.

Det viste sig at et stik under rattet havde dårlig forbindelse, hvilket medførte at CAN-bussen ikke kunne tale med tændingen.

Efter Djarlo havde vredet det sammen, startede den normalt.
Bonusinfo: Det kostede ca. 1900,-

Godt Nytår
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark