Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Kenwood DNX5210BT

Kenwood DNX5210BT 15.03.2016 14:32 #21650

Der er installeret en Kenwood DNX5210BT double DIN head unit i min 1,75 TBi, som ikke kan tændes, når bilen er slukket.
Inden jeg rykker den ud og undersøget ledningerne vil jeg høre om I har samme problem.

Derudover er den gal med antenneledningen. Radiomodtagelsen er ret dårlig. Når jeg er ca. 40-50 km fra en sendemast, så er der kun støj tilbage, og derudover er radiomodtagelsen meget følsom overfor bilens retning i forhold til sendemasten. Kører jeg mod sendemasten er radiomodtagelsen som regel bedre end hvis bilen peger væk fra sendemasten.

Kan man checke antenneledningen på en eller anden måde?

/Mogens

Sv: Kenwood DNX5210BT 16.03.2016 09:59 #21651

Har eftermonteret navi i min 159er.
Og her slukker den, når jeg tager nøglen ud.
Så snart der kommer tænding på bilen, så starter den op igen.
Men kan altså ikke være tændt, hvis der ikke er tænding på - og det synes jeg faktisk er rart nok, så jeg ikke selv skal huske at slukke, hver gang jeg forlader bilen.

Mht antenne kunne det måske være, at antennestikket ikke er sat ordentligt i et sted. Hvis du er rigtig uheldig, så kan det være helt oppe ved antennen...
Nuværende: Alfa Romeo 156 2,5 V6 samt køretøj af Sydkoreansk afstamning
Tidligere: Fiat 127, Alfa Romeo 75 2,0 TS, Alfa Romeo 159 SW Ti 2,0JTDm, Alfa Romeo GTV6 2,5 med lidt ekstra samt en riskoger og en tjekke.

Sv: Kenwood DNX5210BT 16.03.2016 12:34 #21652

Mht stroemmen skal du have fat i et ledningsdiagram, alternativt maale dig frem til en ledning der er stroemfoerende, ogsaa uden at der er taending paa bilen.
Som regel findes begge ledninger i bundtet til radioen - saadan var det i hvert fald i gamle dage.
Man skal saa huske selv at slette radioen eller at saette den til selv at slukke efter 5/10/15 minutter, hvis den har den mulighed.
Der er mange radioer der har en halvsloej antennefunktion - saa naar du har checket at antennekablet rent faktisk er solidt forbundet - og det ikke er blevet bedre - kan du tilfoeje en antenneforstaerker. Den koster en 100 kr-seddel eller deromkring.

PS: Kenwood - er det ikke en koekkenmixer?
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark