SPECIFIKATIONER, 6C 2500 Turismo
Opbygning
Chassisramme af stål med karrosseri af stålplade. Langsliggende motor, placeret foran. Gearkasse, placeret ved motor. Baghjulstræk.
Motor
6-cylindret rækkemotor med to tandhjulstrukne, overliggende knastaksler og to ventiler pr. cylinder. Motorblok af støbejern og topstykke af aluminium. Boring 72 mm. Slaglængde 100 mm. Slagvolumen 2.443 cm3. Kompression 7:1. En karburator af typen Weber 36 DCR. Maksimal ydelse 87 hk v/4.600 o/m. Litereffekt 35,6 hk/l.
Transmission
Manuel 4-trins gearkasse med gearstang, placeret i gulvet. Tør enkeltpladekobling. Udveksling i gearkasse: 1. 3,8:1; 2. 2,23:1;3. 1,50:1; 4. 1:1; R. 3,69:1. Udveksling i differentiale: 5,615:1.
Bremser
Hydraulisk system med tromlebremser for og bag. Mekanisk håndbremse på baghjulene.
Hjulophæng
For: Tværsvingarme og langsgående arme, skruefjedre, hydrauliske støddæmpere.
Bag: Pendulaksler med langsgående torsionsfjedre samt både hydrauliske støddæmpere og friktionsstøddæmpere.
Styretøj
Snekke/rulle.
Hjul
Stålfælge med dæk i størrelse 6 x 18”.
Mål og vægt
Længde 510 cm. Bredde 178 cm. Højde 158 cm. Akselafstand 325 cm. Sporvidde for/bag 145/147 cm. Egenvægt 1.620 kg.
Benzintank
80 liter.
Præstationer
Tophastighed 143 km/t.
Produktion
5-personers 1939-1944 279 stk.
6-/7-personers 1939-1951 243 stk.
Total 522 stk.
|