Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Konkurrence
Torsdag, 01 Februar 2024 00:00
Udfordring af din Alfa-viden

Konkurrencen fra Alfa Romeo NYT nr. 1/2024

Her ses et nærbillede af en Alfa Romeo.

1. Hvad hedder modellen?
2. Modellen findes i flere serier, men hvilken serie er denne?
3. Hvilke gearkasser kunne denne serie af modellen fås med?

Løsningen sendes til: Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Hvis du skriver brev, så skriv til:
Erik Schifter-Holm
Solängen 51
S-23169 Skegrie

Vi skal have dit svar senest den 1. marts 2024, hvis du vil deltage i lodtrækningen.


Konkurrencen fra Alfa Romeo NYT nr. 6/2023


Til konkurrencen i sidste blad har vi modtaget fem svar, der alle er helt rigtige.

Tage Hyldgaard-Jensen skriver:
Billedet i blad nr. 6/2023 viser en Alfa Romeo Giulia, og den røde startknap på rattet, syningerne på sædet og inddelingen på speedometeret afslører, at det drejer sig om varianten Quadrifoglio med 510 hk, der har en 2,9 liter V6-motor.

Efter verdenspremieren i Arese skrev Alfa Romeo Press 25. juni 2015, at designerne var "et elitehold af ingeniører og designere, som har været kendt indenfor FCA-koncernen som såkaldte 'Skunks': Et ekstraordinært team, som gives de mest følsomme og teknologisk innovative arbejdsopgaver. Alle er de fælles om en kærlighed til Alfa Romeo og dets unikke koncept af biler."

Skal der sættes et navn på, så må det være Centro Stile Alfa Romeo, der må betegnes som designhuset. Blandt de designere, der var involveret i skabelsen af Giulia, var den italienske designer Lorenzo Ramaciotti fra Modena. Han var tidligere designchef hos Pininfarina og har designet Ferrari 456 GT, 550 Maranello og Enzo. Desuden kan nævnes Marco Tencone, der også tidligere har været hos Pininfarina, men derpå i 1992 kom til Lancia, hvor han blev chefdesigner i 2004. Fem år senere blev han også designchef hos Maserati og Alfa Romeo. I 2015 overtog Scott Kruger dog hans stilling hos Alfa Romeo, mens han fortsatte hos Fiat og Lancia. Endvidere var Andrea Loi med i Giulia-teamet sammen med indretningschef Inna Kondaskova og seniorindretningsarkitekt Manuele Amprimo.

Redaktøren tilføjer, at ingeniør Fabrizio Fontana var teknisk testchef omkring udviklingen af undervogn og alt, hvad der havde med køreegenskaber at gøre på Quadrifoglio V6’eren. Fabrizio besøgte redaktøren her i Danmark i 2016. Fabrizio er nu tilbage hos Ferrari som motorudviklingstestchef.

Lykkens gudinde har udtrukket en rigtig besvarelse, og den heldige vinder er

Niels Chr. Madsen, Brøndby

Vi gratulerer med tre flasker italiensk rødvin.

 

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark