Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Giulia - hvordan kører den så?

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 11.10.2017 18:11 #26815

Nu har jeg kørt små 23.000 km i min 200 Super og er super tilfreds. Ud over standardudstyret, så har jeg valgt følgende til:
- Glastag (vil ikke være det foruden, efter at have haft det i en Giulietta QV og en Lancia Ypsilon - det giver dejlig meget lys og luft i kabinen).
- Den store sportpakke, hvilket var den bedste måde at få 35 W Xenon, sportsrat og lidt andre detaljer.
- Stort infotainment med DAB, hvor både navigation og radio fungerer upåklageligt.
- El-sæder og indklapbare spejle, hvilket er praktisk i det daglige.
- De oprindelige 17" standardfælge er monteret med gode vinterdæk, som jeg skal have på igen om kort tid. Kørte en del i sne sidste vinter og det klarede bilen fint og sikkert.
- Sommerdækkene sidder på 18" Veloce fælge og det fungerer ganske udemærket. De er uden run-flat, men sivere fanges af dæktryksmonitoreringen - ødelagde et dæk under besøg på en genbrugsstation i sommers og det opdagede jeg hurtigt.
- Aftagelig trækkrog (forhandlermonteret) og det har også fungeret upåklageligt og er fuldt integreret i bilens lygteovervågning.
- Webasto oliefyr, hvilket jeg valgte frem for varme i sæderne. Det fungerer også ganske udemærket, på trods af at der er to kølevandssystemer. Får den ikke lov til at køre tiden ud kan der komme en motoralarm, men den forsvinder hurtigt igen.

Kører næsten udelukkende i Dynamic og er rigtig glad for gearskiftet - betydeligt forbedret skifte, efter en større softwareopdatering i foråret. I min Giulietta QV kunne Dynamic være lidt belastende ved bykørsel og i normal pendlertrafik, men dog en fornøjelse ved bjergkørsel i Svejts, Østrig, Italien og Færøerne.

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 11.10.2017 20:55 #26818

En gut med træsko tester en Giulia 2,0T Super omkring Aarhus. Jeg forstår ikke alt, hvad der bliver sagt i indlægget, men forstår, at han er meget imponeret over styring og undervogn.

Ole
Alfa Spider 916 3,2 V6, 2005
Alfa Giulietta 2,0 JTDm Sportivo, 2014
Fiat 500 Twinair 105 S, 2015
Sidste redigering: 11.10.2017 21:05 af Ole Jørgensen.

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 11.10.2017 21:34 #26819

Ole Jørgensen skrev:
Tja Jeppe, den sidste afgiftsnedsættelse har ændret meget, så nu må vi se.

Jeg har på samme måde - Jeg er så bare flyttet mig fra en 180hk AE model til en Veloce

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 18.10.2017 07:54 #26848

Jeg har nu kørt 6.000km i min Misano Blue Veloce Benzina, med brunt interiør.

Jeg har tilføjet følgende udstyr:
- 19" fælge
- Gule kalipere
- Gear paddles
- Convenience pakke
- Klimapakke
- 35W Xenon
- Assistent plus pakke
- Adaptiv fartpilot

Jeg kunne tale længe om, hvor glad jeg er for bilen... indstyringen, sparket i ryggen når man skifter gear i Dynamic, det dumme smil man får over læberne hver morgen i garagen, osv., osv.

Lad mig i stedet nævne de ting der har været mindre heldige, men lad mig understrege: Jeg er sindsygt glad for den vogn!

- Sprinklerslangen til den ene forlygtevasker er utæt, så beholderen til sprinklervæsken dræner sig selv helt på et par dage. Det er den eneste deciderede fejl jeg har haft.

- Passive entry låseknappen har sat sig fast en enkelt gang, men et lille vrik fik den ud igen, og jeg har ikke haft problemet siden. Det var et stort problem på de tidligst producerede biler.

- At man ikke kan slå automatisk tilbagekørsel af førersædet fra. Det er et problem når man har passagerer på bagsædet, hvilket for mit vedkommende er hver dag (afleverer unger om morgenen).

- Alfa tager køregenskaberne seriøst, så bilen er meget krakilsk med dæktryk. TPMSen brokker sig så snart mine dæk går fra 2.5 bar i kold tilstand til 2.4. Det sker ca. hver 4. uge, og endnu hurtige ifm. temperaturfald her i efteråret. Det er efterhånden rutine at toppe af jævnligt. TPMS opfører sig generelt mindre smart end jeg kunne tænke mig - det er svært at gennemskue præcis hvad kriterierne er for at advarslen kommer, og præcis hvad kriterierne er for at den forsvinder igen. Der er ingen manuel nulstilling, så man må vente på at bilen opdager at man har toppet af.

- Det er unødigt svært at lukke baggagerummet. Den lette konstruktion gør at kun et fast tryk midt på klappen fungerer - ellers lukker det skævt, og griber ikke låsen. Man risikerer i denne situation også at ridse kofangeren med klappen. Jeg forsøger så vidt muligt kun selv at betjene bagklappen.

- At åbne baggagerummet ved to tryk på nøglen fungerer i bedste fald sporadisk, men typisk slet ikke. Jeg har endnu ikke fundet det rigtige tempo mellem klik, eller varighed for hver enkelt klik. Fisk.

- 9.3 km/l i gennemsnit. Ups... Den tager jeg på egen kappe

- Konen tror jeg har en affære, fordi jeg kører hele tiden.
Sidste redigering: 18.10.2017 07:55 af Jakob Hestbæk Poulsen.

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 18.10.2017 08:11 #26849

Jakob Hestbæk Poulsen skrev:

- At man ikke kan slå automatisk tilbagekørsel af førersædet fra. Det er et problem når man har passagerer på bagsædet, hvilket for mit vedkommende er hver dag (afleverer unger om morgenen).

Hvorfor flytter du sædet? Du har opdaget at der er bagdøre i bilen?
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Giulia - hvordan kører den så? 18.10.2017 08:14 #26850

Hvis man har elsæder kører førersædet automatisk tilbage når man åbner førerdøren, så man lettere kan få vommen med ud. Det moser bagsædepassageren en smule.
Tid til at oprette siden: 0.23 sekunder

Banner

© 2008-2017 Alfa Romeo Klub Danmark