Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Giulia Veloce

Sv: Giulia Veloce 13.04.2017 09:28 #25649

Mikkel Lund skrev:
Jeppe Vamberg skrev:
Når det så samtidig er en veludstyret topmodel fra Alfa Romeo, vil værditabet nærmere ligge på 50-60% af nyprisen.
Hvilken erfaring er der med 159 V6 Q4?


159 berlina V6 kunne fås for 100k efter 5 år - den blev hårdt ramt af en giftig cocktail af politisk korrekthed, såkaldt grønne afgifter, høje driftsomkostninger og manglen på Alfa-DNA under hjelmen. SW har altid holdt prisen bedre.

Sammenligningen med Giulia Veloce holder ikke; det er ikke en (eksklusiv) topmodel, den er 'kun' 4-cylindret og den har bunker af Cuore Sportivo - så du skal nok ikke gøre dig de store forhåbninger om brandudsalg på den konto ..


Udover Q, er Veloce stadig Giulias topmodel og i de her downsizing tider, ser vi (desværre) færrere cylindrer i bilerne. Man kan så altid diskutere hvad der er eksklusivt, men 4 hjulstræk, de største motorer og sportskabine i læder er med til at gøre Veloce eksklusiv i mine øjne.
Veloce er født med en masse udstyr som koster kr. 200-250.000 i tilsvarende BMW og Audi modeller, når du tager det i regning ligger de på et værditab på 45-50% i indbytningspris. Mit gæt (og det kan kun blive et kvalificeret gæt) er så at Giulia vil tabe mere end de mere etablerede premium-mærker på markedet.
Selvom vi Alfister gerne vil Alfa Romeo det bedste, tager det trods alt tid, at rette op på fortidens synder. Just my opinion.

Med hensyn til køb af egen bil, håber jeg ikke for min stoltheds skyld, at der går lang tid før jeg får en Alfa igen som dagligdags bil, men selvfølgelig spiller økonomi, kørselsbehov, arbejde og udskiftning af konens bil også ind.

Jeg var forbi Alfa Romeo i Nærum i løbet af ugen og i den forbindelse var det dejligt at se Giulia`er i en masse forskellige farver, udstyrs udgaver og interiør varianter.
Har i tid i Påsken og skal i have lidt "konefri", så tag en tur forbi den nærmeste Alfa forhandler, selvom der i nogle tilfælde godt kan være meget langt.

God Påske
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)



Tidligere italienske
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)

Sv: Giulia Veloce 13.04.2017 10:45 #25650

Du kommer lidt omkring, Jeppe:
1) Q er topmodel, Veloce er 'blot' en veludstyret standard Giulia. 200hk kan nemt skrues op til 280hk, motoren er teknisk identisk.
2) listepris på udstyr er elastik i metermål, der kommer givetvis flådemodeller og kampagnemodeller hen ad vejen, hvor man kan få gode udstyrspakker med 'samlerabat'. håber ikke at nogen nogensinde har betalt fuld pris for fx fabriksmonteret navigation; det har ofte været lig med den rabat man kunne opnå
3) personligt synes jeg det er en skam at man er tvunget til Q4 i Veloce - unødvendig ekstra vægt. så må konen have en Stelvio til når man skal i sommerhus ..
4) om vi taler 47 eller 52% over tre år er næppe det væsentlige; afskrivning er den største udgift på alle nye biler - og jo dyrere bil, jo større afskrivninger. Men ja, der er forventeligt lidt større afskrivninger på Giulia - dog ikke noget der burde afskrække hvis man alligevel er i den kategori. Igen giver leasingpriser et godt fingerpeg.
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Giulia Veloce 13.04.2017 11:16 #25652

Mikkel Lund skrev:
Du kommer lidt omkring, Jeppe:
1) Q er topmodel, Veloce er 'blot' en veludstyret standard Giulia. 200hk kan nemt skrues op til 280hk, motoren er teknisk identisk.
2) listepris på udstyr er elastik i metermål, der kommer givetvis flådemodeller og kampagnemodeller hen ad vejen, hvor man kan få gode udstyrspakker med 'samlerabat'. håber ikke at nogen nogensinde har betalt fuld pris for fx fabriksmonteret navigation; det har ofte været lig med den rabat man kunne opnå
3) personligt synes jeg det er en skam at man er tvunget til Q4 i Veloce - unødvendig ekstra vægt. så må konen have en Stelvio til når man skal i sommerhus ..
4) om vi taler 47 eller 52% over tre år er næppe det væsentlige; afskrivning er den største udgift på alle nye biler - og jo dyrere bil, jo større afskrivninger. Men ja, der er forventeligt lidt større afskrivninger på Giulia - dog ikke noget der burde afskrække hvis man alligevel er i den kategori. Igen giver leasingpriser et godt fingerpeg.


Ja, når først man kommer i gang med Alfa, er det svært at stoppe igen , men vi kan næsten ikke blive mere enig - God Påske
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)



Tidligere italienske
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)

Sv: Giulia Veloce 27.04.2017 17:34 #25745

Inspireret af en tråd på alfaowner.com som hedder Giulia Spotted tread
www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulia/1018...-spotted-thread.html
og at jeg lånte min datters bil (Min Giulietta skulle have afbalanceret sommer hjulene), som underviser på Nærum Gymnasium, lige bag Djarlo Biler.
Jeg kørte ind på pladsen foran forretningen. Der stod ca. 10 Giulia og 4-5 Stelvio + diverse.
I betragtning af, at jeg til daglig færdes meget på Nordsjælland og nordlige København, og til dato kun har set 2 stk. Giulia på nr. plader, så tænkte jeg, hvor mange Giulia og Stelvio ser I andre på jeres færden på jeres vej andre steder i landet?

Sv: Giulia Veloce 27.04.2017 17:43 #25746

Det er ikke hver dag, jeg ser en Alfa Giulia eller Alfa Stelvio, det kan sagtens gå uger hvor jeg ikke møder en Giulia. Jeg har kun set en Stelvio på gaden og det var med mig bag rattet.
Alfa Stelvio Q og Mini Cooper SE

Sv: Giulia Veloce 27.04.2017 19:20 #25747

Ole Jørgensen skrev:
Jeg har kun set en Stelvio på gaden og det var med mig bag rattet.

Hvordan er den så at køre i?
Nuværende italienske
Alfa Romeo Giulia Veloce diesel (2018)



Tidligere italienske
Alfa Romeo Spider 1750 Tbi Italia Independent (2011)
Fiat Punto 85 TwinAir (2013)
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm 140hk Sportivo (2011)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 1,9 JTDm (2009)
Fiat Stilo Dynamic 1,9 JTD (2002)
Fiat Bravo GT 1,9 JTD (1999)
Fiat Bravo 1,6 SX (1997)
Tid til at oprette siden: 0.11 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark