Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Hvilken ville I vælge

Sv: Hvilken ville I vælge 08.01.2018 11:44 #27413

Hej Alle

Så er de første 2 måneder som Guilietta-ejer ovre, og jeg er en glad mand. De enesta småproblemer indtil nu har været:

1) Lidt skratten fra højttalerene foran i førersiden. Et klem og det var væk - lidt træls da det nok kommer igen på et tidspunkt.

2) Dørhåndtaget indvendigt i førersiden er knækket af - noget plasticlort ser det ud til. Den bliver tagen på garantien.

3) Der er en del tomgangsrøg - også når bilen er helt varm. Synes det er lidt for meget når jeg sammenligner med hvad andre biler oser i køen på Ring 3.

4) Uanset hvor pænt jeg kører er det voldsomt svært at få økonomien over 12.5 km/l. Ligeud af motorvejen med 100 km/t ligger denfint med 19-23 km/l, men ved den mindste stigning eller hård vind falder den til 10-13 km/l. Det kan måske være forbundet med punkt 3) og det faktum at olien skal skiftes nu?

Vh Jacob

Sv: Hvilken ville I vælge 11.01.2018 11:13 #27429

Hej Jacob

Vores Giulietta m.air 170 har vi efterhånden fået op ca. 14.5 km/l.
Det har taget os ca. 1 års tid, at "lære" at køre med turbomotor. Den skal helst ikke over 2000 omdr., d.v.s. færre omdrejninger end på en dieselmotor. Det rigtigt, at hver gang den ser den mindste lille stigning så drikker den som en svamp, omvendt ved speederslip kan den køre over 50 km/l.

Paradoksalt nok skulle de nye turbomotorer bruge mindre benzin, men for godt 10 år siden havde vi 156 2.0 jts, 150 hk. Den kørte 16.7 km/l. Det er ulogisk, at en større motor med flere kubik, kunne køre længere på ltr. end en 1.4 motor. Såvidt jeg husker vejer de nogenlunde det samme.

Tage

Sv: Hvilken ville I vælge 11.01.2018 13:42 #27430

Hmm. min 170 Giulietta med TCT kører for det meste MEGET korte ture. Dér kører den mellem 10 og 12 km/l. Start, accelerationer og det, at holde stille, eks for rødt lys, bruger åbenbart meget benzin. Ind i mellem har jeg trailer på, dér stiger forbruget også mærkbart. Jeg har kørt tur fra Vejle til Ystad i østSverige med kvik kørsel på motrovej og i øvrigt, med et gennemsnitligt forbrug på ca. 16 - (erindrer ikke om det var over eller under) Det foresvæver mig, at den ved kold kørsel bruger mere end når den er varm, ligesom forbruget også vurderes at være påvirket af oliekvalitet og "tilkoksethed" dvs om den en periode kun har kørt korte ture uden højere omdrejninger. (Jeg giver selvsagt ikke voldsomt gas når bilen kører helt korte ture)
Tid til at oprette siden: 0.16 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark