Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Ryster under acceleration

Sv: Ryster under acceleration 17.10.2015 16:39 #19926

Hej igen
Jeg har været efter hjulene og dækkene, nu venter vinterrullerne så ....
Men det er kun med speederen i bund og 130 på klokken den begynder...
Som skrevet havde min 147 JTDm nøjagtig det samme, det kostede 8000 og selvgjort i garagen

Sv: Ryster under acceleration 17.10.2015 16:54 #19927

Ups glemte selvfølgelig en kommentar omkring QV, ked af det men Alfa kalder den altså Sportiva QV. Omend ikke i nærheden af 240 HK.

Sv: Ryster under acceleration 17.10.2015 17:50 #19928

Jeg kan blot sige, at i de efterhånden 20 år, som jeg har kørt Alfa, da har jeg aldrig skiftet trækaksler. Men nu kører jeg heller ikke på diesel af princip...
ex Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT — ditto — 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer

Sv: Ryster under acceleration 17.10.2015 19:52 #19932

He he må sige at det er en fornøjelse at køre diesel med det momentet der er og jeg deltager gerne aktivt i diesel og benzin vittigehederne, kan i den forbindelse fortælle at have skiftet adskillige hardy skiver og knokkelled på mine nord biler. Ingen af den har de km på tælleren som biler nu antages at skulle.
Nej spøg til side om end diesel med godt moment tror jeg også at akslerne skal skiftes, håbede på at i kunne hjælpe mig til en billigere konklusion.

Sv: Ryster under acceleration 18.10.2015 01:45 #19933

Hvis det ikke forsvinder ved og skifte hjul.
Så ville jeg skifte det inderste kryds.
kortlink.dk/hk4x
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.

Sv: Ryster under acceleration 18.10.2015 16:43 #19936

Hej Michael
God ide, må også erkende at da jeg skiftede akslerne på 147'eren var jeg meget i tvivl, da jeg ikke kunne konstatere at de var defekte ej heller da jeg brugte div jern for se om de var slidte. Men det virkede efterfølgende. Min gamle gode 147 havde gået (kørt) 100000 da akslerne blev skiftet
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark