Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Servo fejler

Servo fejler 22.02.2016 19:56 #21393

Hej, jeg erhvervede mig en Mito QV i december og den anden dag fejlede servo så midt i et sving hvor den blev meget tung (ingen servo). Jeg oplevede en sjælden gang samme fejl på min gamle punto 188 og ligesom på den forsvinder fejlen så snart man tager tændingen og starter igen.
Jeg erindrer at der til puntoen fandtes en løsning hvor man med en loddekolbe og lidt snilde kunne skifte en del på servomotor/ ratstamme. Jeg har søgt lidt men ikke fundet info om samme til Mito, kun info om udskift eller reparation hos engelsk eller tysk firma. Nogen der har oplevet lignende eller kender problemet?

Sv: Servo fejler 05.03.2016 19:47 #21535

Ingen fejlkoder gemt. Må vente og se om det sker igen.

Sv: Servo fejler 07.03.2016 00:00 #21559

Få nu lige tjekket at batteriet er opladet , det er tit her at problemerne med s.... elektriske styretøj at problemerne de opstår og tjek at det ikke er stelkablet der er ved at knække på gearkassen .

Det er derfor du ikke har fejlkoder, når motoren har kørt har den ladet strøm på batteriet og når du slukker bilen og starter igen er der strøm nok til ikke at ligge fejl igen.

Det er sådan at den ligger fejl når man starter og den falder under 10 volt i startøjeblikket, så registrere den det og ligger så en fejl indtil den bliver slukket.

Hvis man nu havde kørt styretøjet uden om can-nettet så havde man ikke det som en årsag

Fruens punto her i huset får hvergang hun piver over at nu lyser den igen får bilen en opladning og problemet er væk i længere tid igen.

Når det kan gøre det skifter jeg ihvertfald ikke noget som helst ud

Sv: Servo fejler 07.03.2016 06:40 #21560

Strømmangel var også min første tanke, da problemet opstod første gang da bilen blev startet fra kold og jeg gav den en omgang med laderen. Sidst den gjorde det var det dog efter en køretur på 40km så tvivler efterhånden på at det er manglende strøm.

Sv: Servo fejler 30.03.2016 18:42 #21778

Hej
Jeg har samme problem og det er et kendt og farligt problem :/

Vil sige at min står nu kun i A (DNA) så er problemet "løst"
men hvad sjovt er der ved en 1.3 hvis ikke man i det mindste kan sætte den i Dynamic ;O)

Jeg har skrevet til Alfa/Fiat og ikke fået svar endnu efter 4 uger og regner ikke med at få det. Jeg har googlet meget og der er mange producenter rundt i verden der har haft samme problem fra 2002 til 2010 og alle har kaldt bilerne til værksted, på nær Fiat/Alfa det er hovedsaligt Stilo, Punto og mito der har problemer. Nå men set bort fra lidt harme. så kan problemet heldigvis løses rigtigt.

Problemet er billige elektronik komponenter, og kan du få pillet ratstammen ud og sendt den til UK så kan de fikse den til 1.500kr plus fragt og værksted!

www.ecutesting.com/mito_electric_power_steering.html

Vil tilføje at jeg ikke har været på autoriseret værksted.

Sv: Servo fejler 25.09.2016 12:34 #23848

En sen opfølgning. Jeg endte med at skifte batteriet da jeg var plaget af meget korte stop når stop/start systemet stoppede motoren. Det nye batteri løste til fulde problemet med at motoren ikke ville forblive stoppet i længere tid og jeg har ej heller oplevet at servoer er slået fra siden. Så en relativ billig løsning på to problemer på en gang
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.19 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark