Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Multiair-stumper søges

Sv: Multiair-stumper søges 11.12.2015 20:15 #20730

Flemming Kongensgaard Vrdlovec skrev:
Værktøjet har et bestillings nr 2000043500 på e-per det er faktisk ikke særligt dyrt derinde omkring 500 , men om det er til værkstederne det ved jeg ikke.

Jeg har taget et par billeder af værktøjet , men kan ikke få skittet lagt ind her på

Har du et mobil nr kan jeg sende et billede til dig , det kan da også være du kan finde billede af værktøjet ud fra nummeret på det.

Hvis der bliver ændret noget på multiairmodulet , selv om det er en løfter dr bliver skiftet , skal modulet nulstilles , for ikke at begynde at ligge fejl på det .

Mvh Flemming

Google er ikke særligt samarbejdsvilling med det nummer. Du burde kunne vedhæfte et billede med 'tilføj fil' knappen lige under det vindue du skriver i.

Jeg har godt hørt at der skal nulstilles hvis man piller eller udskifter dele i MultiAir, men jeg har nu ærlig talt svært ved at se hvordan styringen skal opdage at der er ændret noget.
Det må vel handle om at få justeret holdetiden på magnetventilerne for at få timingen på indsugningsventilerne til at være rigtig ?
MVH Leo - Middelfart
Mito QV 2010 (solgt) -XJ-S 1977 - Xj6 1992 - 2CV 1975

Sv: Multiair-stumper søges 12.12.2015 07:45 #20732

I dag er en bil sat op til hver gang man skifter noget ,,,, der er el styret på den ene måde eller den anden måde tester på ...... Det startet helt til bage da fiat still kom , den kommer ikke til at køre perfekt før den bliver rep med det rigtige værktøj og tester ,

Sv: Multiair-stumper søges 20.12.2015 16:38 #20799

Så kører bilen igen, og den kører godt

Jeg skiftede 2 aktuatorer med et par brugte, og efter at have fået nulstillet koder går den bedre end den har gjort i min ejertid. Tak til Peter for at komme forbi med kodelæser

Jeg venter lidt med billeder. Jeg er lige blevet 'vippet af' forum med et ret langt indlæg med fotos osv, og det tager lige lidt tid før man gider prøve igen. Og ja, selvfølgelig skal man da lige kopiere sin tekst, før man prøver trykker på Tilføj, men det gjorde jeg så ikke...
MVH Leo - Middelfart

Sv: Multiair-stumper søges 21.12.2015 13:26 #20801

Selv tak. Håber den forsætter med at køre på 4 cylindere

Sv: Multiair-stumper søges 22.12.2015 23:59 #20810

Alfa / Fiat uniair- multiair og 1750 TBi modeller har faktisk olienedbrydnings indikator ligesom dieslerne har med partikkelfilter.
Den skal nulstilles ved hvert olieskift , hvis de ikke bliver nulstillet går bilen ned i ydelse på et tidspunkt ca 1000 km over for at skåne motoren

Har set det på en 1,3 jtd hvor man ignorere blinkene olie lampe , den kom først ind da den ikke rigtig trak mere.

Multi air har også et filter i topstykket som skal af og renses engang imellem , det er vigtig det bliver renset , da motoren kan begynde at sætte ud på cyl 4 det har jeg set flere gange.

Det bliver spændene at høre om din bil bliver ved med at køre ok med brugte stumper.

Når man har arbejdet med og efterhånden opnået noget viden om multiair systemet , så er det faktisk meget genialt tænkt.

Sådan noget som racerknaster behøver man slet ikke mere på multiair , da man bare kan lave softwaren om til længere åbning mm .

Men skittet er også meget sårbart over for olie kvalitet og ændringer i det.
Da den laver 2 åbninger af indugnings ventilerne pr omgang ved lave omdr skal der ikke meget for at lave udsætter , selv et dårlig stik ved aktuatoren ( ikke klemmer nok)får bilen til at lave udsætter

Mvh Flemming

God jul og Godt Nytår til med samme int. som undertegned

Sv: Multiair-stumper søges 23.12.2015 09:03 #20811

Den kører stadig fint, men jeg holder da fingrene krydset. De brugte stumper har med stor sandsynlighed kørt kortere end resten af bilen, den nærmer sig de 150.000 km, og mange skifter MultiAir længe før.

Jeg er klar over det med nulstilling ved olieskift. Olieskift var nulstillet da jeg fik bilen, og så er der jo mange kilometer til næste gang. For mange hvis du spørger mig, jeg skifter olie og filter en gang året og må så få nulstillet indikator, når der kommer lys i den.

Jeg skiftede det lille multiair-filter for et par måneder siden, det gjorde ingen forskel, men det var da lige nøjagtig cylinder 4 der svigtede. Det var så også der omløberen var gået løs.
MVH Leo - Middelfart
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark